Skoraj polovica lastnikov električnih vozil razmišlja o menjavi za avtomobile s klasičnim motorjem, kaj je poglaviten razlog?

28. 6. 2024 | Nika Arsovski
Deli

Skoraj tretjina lastnikov (v svetovnem povprečju oz. kar polovica v ZDA) električnih avtomobilov razmišlja o vrnitvi na vozila z motorjem z notranjim izgorevanjem.

Čeprav je prodaja električnih vozil v zadnjem desetletju v porastu, pa vsi lastniki vendarle niso tako navdušeni nad novo tehnologijo, ki so si jo red časom omislili. Globalna potrošniška raziskava McKinsey & Co je namreč ugotovila, da več kot 4 od 10 lastnikov električnih vozil v ZDA (približno 46%) namerava za naslednji avtomobil kupiti takšnega z motorjem z notranjim izgorevanjem. V svetovnem merilu je sicer odstotek nekoliko manjši, a kljub temu še vedno precej visok – 29%.

Profimedia

Kot poglavitno oviro pri lastništvu električnega avtomobila so vprašani navedli samo polnjenje, bodisi slabo razvejanost polnilnega omrežja in precejšnjo časovno potratnost. Sploh pomanjkljiva javna polnilna infrastruktura predstavlja problem za anketirance širom po svetu. Skrbijo pa jih tudi visoki stroški povezani z lastništvom in vožnja na dolge razdalje.

Pričakovanja rastejo hitreje kot sam razvoj

Raziskava je prišla še do drugih zanimivih ugotovitev. Kar 21% vprašanih namreč trdi, da nikoli ne bodo kupili električnega avtomobila. Tudi pri njih sta poglaviten razlog samo polnjenje in slabo razvejana polnilna infrastruktura.

Poleg tega tudi pričakovanja anketirancev glede dosega električnih avtomobilov rastejo hitreje kot realni doseg električnih avtomobilov. Anketiranci so namreč v raziskavi navedli, da je pričakovan minimalni doseg vsaj 470 km, medtem, ko so še pred dvema letoma (v raziskavi 2022) bili zadovoljni s 430 km dosega.

Profimedia

Med tistimi, ki trenutno še nimajo električnega avtomobila, jih je 38% pripravljenih razmisliti o nakupu le tega ob menjavi avtomobila. Pred dvema letoma so bili rezultati dokaj podobni, takrat jih je to trdilo 37%. Družba je raziskavo opravila med več kot 30.000 potrošniki v 15 državah, ki skupaj predstavljajo več kot 80 odstotkov svetovne prodaje električnih avtomobilov.

Novo na Metroplay:  Novinar izza nagrade | N1 podkast s Suzano Lovec