Švedom že skoraj 50 let dolgujejo denar za 1000 avtomobilov, ki se še danes vozijo po njihovih cestah.
V najbolj izolirani državi na svetu živi okoli 26 milijonov ljudi. Čeprav imajo dokaj dobro razvito cestno infrastrukturo, se po njihovih cestah po ocenah vozi le približno 30.000 avtomobilov. Med njimi je tudi 1000 ukradenih vozil Volvo 144.
Tank za vsakdanjo rabo
Ena največjih švedskih znamk je svoj model 144 predstavila leta 1966 in javnost je bila nad njim nemudoma navdušena. Zaradi varnosti in trpežnosti avtomobila, ki sta glavna aduta Volva še danes, se je modela 144 prijel vzdevek tank. Z. To je bil prvi avtomobil, ki je imel serijsko tritočkovne varnostne pasove na vseh sedežih. Zaradi svojih lastnosti je bil dolga leta tudi prva izbira švedske policije.
1000 Volvov, prosim!
V začetku 70. let prejšnjega stoletja je severnokorejsko gospodarstvo cvetelo, tuja podjetja pa so k njim navdušeno uvažala svoje izdelke. Leta 1974 so pri Volvu prejeli naročilo za 1000 modelov 144. Naročilo je bilo del večjega trgovinskega sporazuma med Severno Korejo in Švedsko, odnosi med državama pa so bili takrat tako dobri, da je bila Švedska prva država na svetu z veleposlaništvom v Severni Koreji.
Kmalu po tem, ko so dostavili avtomobile, so se razmere v tej zaprti azijski državi poslabšale in Švedi so ugotovili, da najbrž ne bodo nikoli prejeli plačila zanje.
Still going strong. One of the Volvo's from yr 1974 still unpaid for by DPRK. Running as taxi in Chongjin w almost half million km on odo! pic.twitter.com/2FaMpnPow7
— Sweden in Pyongyang (@SwedenDPRK) October 21, 2016
Še vedno v uporabi
Ukradene avtomobile so uporabljali kot taksije in skoraj 50 let kasneje jih redki obiskovalci Severne Koreje še vedno videvajo na cestah. Nihče ne ve, kako Severnokorejci vzdržujejo te avtomobile. Zaradi mednarodnih sankcij je uvoz mnogih izdelkov prepovedan - vključujoč rezervne dele. Ti so morebiti na zalogi že 50 let, saj so bili del prvotnega dogovora, mogoče jih v državo uvozijo ilegalno ali pa jim jih je že uspelo skopirati in jih proizvajajo sami.
Najdražji Volvi na svetu?
Uvoz avtomobilov je bil k sreči zavarovan in Volvo ni bil oškodovan. Vseeno pa Švedi dvakrat na leto Severno Korejo opomnijo na dolg. Ta danes z inflacijo in obrestmi znaša približno 300 milijonov evrov. Švedi tudi ne želijo kakorkoli kaznovati Severne Koreje, saj bi s tem škodovali odličnim diplomatskim odnosom s to državo, ki so zanje in za zahodni svet izjemno pomembni.
Preberite še: Tudi 15 let po koncu proizvodnje se ga marsikdo spominja z nostalgijo
BONUS VIDEO: Spoznajte slovensko podjetje, ki razvija dirkaške simulatorje!
Novo na Metroplay: Vidnost in varnost v prometu: "Zgoditi se mora 'aha moment', da spremenimo svoje navade"