V Sloveniji in tudi drugod po Evropi se veliko govori o “kitajskih električarjih”, poceni električnih avtomobilih kitajskih proizvajalcev. A večina avtomobilov, ki jih Kitajska izvozi, sploh nima električnega pogona.
Kitajska ima v segmentu električnih avtomobilov res vodilni položaj, zato marsikdo misli, da je velika večina kitajskih izvoznih avtomobilov električnih. Vendar je resnica povsem drugačna: večina kitajskih avtomobilov zunaj Kitajske ima bencinski motor.
V prvih treh četrtletjih leta 2024 je Kitajska v povprečju izvozila 539.000 avtomobilov na mesec. To je 27,3 odstotka več kot lani. Kar 78 odstotkov izvoženih avtomobilov v prvih devetih mesecih predstavljajo modeli z motorji z notranjim zgorevanjem, večinoma bencinski in klasični hibridi.
Pravzaprav je delež kitajskih avtomobilov s termičnim motorjem še višji, saj je preostalih 22 odstotkov tako imenovanih 'NEV' (New energy vehicles), kamor sodijo vsi avtomobili z vtičnico, vključno s priključnimi hibridi. Še več, delež tovrstnih avtomobilov v kitajskem izvozu je dejansko padel, saj je lani znašal 24,5 odstotka.
Poleg tega se je kljub povečanemu izvozu zmanjšala skupna proizvodnja kitajskih avtomobilov z motorjem z notranjim zgorevanjem. Povpraševanje po njih je v domovini upadlo hitreje od rasti izvoza, kar je povzročilo skupno okoli 1,5 milijona manj proizvedenih kitajskih avtomobilov z motorji z notranjim zgorevanjem. Na drugi strani se je proizvodnja tako imenovanih NEV povečala za skupno 32,5 odstotka.
Skupna kitajska proizvodnja avtomobilov je bila v prvih treh četrtletjih letos za 2,4 odstotka višja kot v obdobju januar–september 2023.