Azijske znamke osvajajo Evropo; kitajski avtomobili pa kljub uspehu še vedno predstavljajo le majhen delež

20. 5. 2024 | Nika Arsovski
Deli

Kitajski avtomobilski proizvajalci v svetu električnih avtomobilov kotirajo najvišje, na cestah pa je realnost precej drugačna. 

Ob globalizaciji prisotnost azijskih avtomobilskih znamka na stari celini ni presenetljiva. Še več, v zadnjem času (sploh z razvojem električnih vozil) te kotirajo vse višje in uspešno konkurirajo tradicionalno evropskim proizvajalcem. 

Profimedia

Analitična agencija JATO je ob tem preučila prisotnost azijskih proizvajalcev avtomobilov na evropske trgu. V začetku devetdesetih let so ti predstavljali le majhen delež na tržišču, odtlej pa so si dokaj hitro utrli pot v garaže Evropejcev. Tik pred začetkom novega tisočletja so se na evropskem trgu začele uveljavljati japonske znamke, ki so z uspehom na ameriškem trgu pridobile zaupanje evropskih voznikov. Ob prehodu v novo tisočletje so statistike zabeležile tudi porast južnokorejskih avtomobilov, ki trenutno uživajo izjemno priljubljenost, podprto z naraščajočim tržnim deležem.

Električna vozila in dominanca Kitajske 

Z porastom električnih vozil se na naših cestah vse bolj uveljavljajo tudi kitajski avtomobilski proizvajalci, katerih cilj je predvsem širitev v Evropo. A ti so trenutno še na začetku, saj se po statistiki sodeč, ne morejo primerjati z dolgoletnimi uspehi japonskih in korejskih znamk.

Na evropskih trgih je trenutno prisotnih kar 24 kitajskih znamk, poleg tega pa še štiri korejske in osem japonskih. A kitajske še zdaleč ne predstavljajo prevladujočega deleža. V razmerju omenjenih treh azijskih držav japonski avtomobilski proizvajalci predstavljajo 54% odstotkov registriranih vozil v 2023, 36% pripada korejskim znamkam in le 10% kitajskim. 

Profimedia

Glede na tržni delež preteklega leta imajo tako japonske znamke 13 %, korejske 9 % in kitajske 3 %. Torej število proizvajalcev še zdaleč ne odraža nujno komercialnega uspeha same države, od koder izvirajo vozila. To potrjuje tudi podatek, da je kar devet kitajskih znamk prodalo manj kot tisoč avtomobilov v vseh evropskih državah skupaj. Največje uspehe sicer beleži avtomobilska znamka MG (ta predstavlja kar 72% vseh registracij kitajskih avtomobilskih proizvajalcev), kar gre pripisati britanskemu izvoru znamke. 

Profimedia

Po trenutni statistiki prodaje sodeč, kitajske proizvajalce sicer čaka še dolga pot. Njihova možnost za preboj tako ostaja segment električnih avtomobilov. Japonski proizvajalci, predvsem Toyota, so namreč usmerjeni predvsem k hibridom. Te namreč prodajajo že zadnjih dvajset let. Med korejskimi znamkami so tudi na področju priključnih hibridov najbolj uspešni pri Hyundaiju in Kii. 

Japonski proizvajalci avtomobilov so si v več desetletjih ustvarili sloves zanesljivih vozil, po drugi strani so se korejski avtomobili približali voznikom s cenovno dostopnimi avtomobili. Zdaj so na vrsti kitajske znamke, ki morajo kupce v Evropi nagovoriti z nečem, kar jim konkurenca ne more ponuditi.

Preberite še:

Novo na Metroplay: Ajda Rotar Urankar in David Urankar iskreno o zakonu in težki življenjski preizkušnji