Na Kitajskem vlada prava evforija - ljudje namesto na kitajski zid drvijo v kitajske avtomobilske tovarne
Obisk visoko avtomatiziranih tovarn električnih vozil je na Kitajskem postal prava senzacija. V Pekingu so ogledi proizvodnih obratov ena najbolj zaželenih vstopnic, za katere se vsak mesec prijavi več deset tisoč ljudi – pogosto prek loterije, saj je zanimanje daleč preseglo razpoložljive termine.
Xiaomi Auto: od pametnih telefonov do avtomobilskih spektaklov
Med proizvajalci, ki so odprli vrata javnosti, izstopa Xiaomi Auto, ki je v svet avtomobilizma vstopil z modelom SU7, predstavljenim leta 2024. Obiskovalce, ki uspejo dobiti termin, pričaka brezplačen enourni voden ogled z možnostjo demonstracije in testne vožnje na dirkališču.
Na začetku je Xiaomi organiziral le tri oglede na mesec, vsakega za 20 ljudi. Danes pa je zanimanje tolikšno, da bodo julija organizirali več kot 1.100 ogledov, in sicer vsak delovni dan po enega ter šest vodenj ob koncih tedna. Samo v prvi noči po odprtju prijav se je prijavilo več kot 27.000 ljudi.
Ogled sodobnih tovarn: komunikacijski kanal prihodnosti?
Tovarne električnih vozil vse bolj služijo kot orodje za krepitev zaupanja in odnosa s strankami. Po besedah analitičarke Freye Zhang iz svetovalnega podjetja Tech Buzz China so ogledi tovarn postali eden ključnih kanalov komunikacije med znamko in širšo javnostjo. Ti dogodki obiskovalcem ne omogočajo le vpogleda v najsodobnejšo proizvodnjo, ampak tudi stik s »človeško platjo« znamke.
Konkurenčni Nio je lani skozi svojo tovarno popeljal kar 130.000 ljudi, ogled pa pripravljajo še vsaj trije drugi kitajski proizvajalci električnih vozil.
“Ogromno in skoraj brez delavcev”
Pekinčanka, imenovana Yuanyuan, je za Wired povedala, da se je za obisk Xiaomi tovarne prijavljala vse od januarja in termin dobila šele maja. S svojo 13-letno hčerko sta si ogledali obrat, ki ga je opisala kot “ogromen, z le nekaj zaposlenimi”, medtem ko večino montaže opravljajo roboti.
Xiaomi se je na priliv obiskovalcev odzval tudi poslovno – v obratu so začeli prodajati obroke in spominke, kar še dodatno krepi povezavo med blagovno znamko in njenimi podporniki.
Vozila in tovarne kot doživetje
Medtem ko je konkurenca na trgu električnih vozil vse hujša, se kitajski proizvajalci ne zanašajo več le na ceno in tehnične specifikacije. Z izkušnjo, ki vključuje stik z nastajanjem vozila, ustvarjajo več kot le produkt – gradijo skupnost zvestih uporabnikov, kar je za dolgoročni uspeh vsake avtomobilske znamke danes ključnega pomena.