Mercedes-Benz 300SL je eden najbolj prepoznavnih kupejev sredine minulega stoletja. Z letom 1954, ko je legendarni avtomobil ugledal luč sveta, se je začela nova era nemškega avtomobilskega giganta. Koliko pa je danes vredna ikona, za katero je bilo že v času nastanka potrebno na široko odpreti denarnico?
V sredini 20. stoletja je Mercedes-Benz predstavil model 300SL z dvižnimi vrati, ki so spominjala na galebja krila, zato se ga je opprijelo ime Gullwing. Vrata so posledica edinstveno oblikovanega okvirja, saj je bilo zaradi višine nemogoče umestiti standardna vrata. Tako so se pri avtomobilskem velikanu oprli tip vrat, kakršne je poznal že Buggattijev model 64 leta 1939.
Za razvoj modela 300SL je v veliki meri zaslužen ameriški uvoznik avtomobilov Max Hoffman, ki je podjetje spodbudil k izdelavi cesti različice W194, primerne za širšo javnost. Prototip so predstavili le nekaj mesecev kasneje na mednarodnem avtomobilskem salonu v New Yorku. Športno lahek avtomobil je kaj kmalu postal ikona svojega časa. Če pa bi zanj v 50-ih letih odšteli 29 tisoč nemških mark, so cene na dražbah dandanes vse prej kot denarnici prijazne.
Mercedes-Benz 300SL je prinesel številne novosti in je svoj čas veljal za pravo tehnološko čudo. Poleg tega, da je bil prvi avtomobil na svetu z neposrednim vbrizgom goriva, je svoj čas veljal za tudi za najhitrejši serijski avtomobil. V tistem času je Maserati predstavil podobne bencinske enote, Mercedes-Benz pa je stavil na Boschev sistem, ki je deloval po principu motorja v lovskem letalu Messerschmitt.
Preberite še: Zakaj bo SL vedno nesporna avtomobilska legenda, ki ji ni para?
Gullwinga je poganjal trilitrski vrstni šestvaljnik, ki so ga povzeli po Mercedesovi prestižni limuzini, in je avtomobilu zagotavljal 215 konjskih moči. Neverjeten dosežek, sploh ob dejstvu, da je bila takratna Corvetta zmožna »le« 157 konjskih moči. Prav omenjene lastnosti, istočasno z bezčasnim dizajnom, so pripomogle, da je Gullwing kljub kratkemu obdobju proizvodnje (1954-1957), dobil status avtomobilske ikone. V teh treh letih je bilo izdelanih 1.400 primerkov, večji del pa je odplul v ZDA.
View this post on Instagram
Kakšna je danes cena legendarnega Gullwinga?
Dandanes je Gullwing nepogrešljiv del zbirk številnih zbirateljev in eden najbolj zaželenih jeklenih lepotcev na zemeljski obli. Temu primerne so tudi cene. Na nedavni dražbi RK Motors so primerek iz 1954 prodali za 1,9 milijonov ameriških dolarjev, zasluga za to pa gre tudi odlični ohranjenosti avtomobila in brezhibnemu delovanju. Pred leti je za svojega 300SL nekdo odštel še malce več. Na dražbi Barrett Jackson Collector Car Auction leta 2012 so model iz leta 1954 prodali za kar 2,2 milijona. Če gre za posebno različico, so cene lahko še nekoliko višje. Mercedes-Benz 300 SL Alloy Gullwing (1955) so namreč pred meseci preko dražbene hiše RM Sotheby’s prodali za vrtoglavih 6,8 milijona zelencev.