Tehnologija, ki je že dve desetletji obvezna za evropske avtomobile, bo v 2024 vgrajena tudi v tega ikoničnega terenca.
Proizvodnja ruske ikone se je začela 1977, Lada Niva pa je v avtomobilskem svetu doprinesla kar nekaj inovativnih rešitev. A njena tehnološka prednost je že davno zbledela.
Lada je še vedno del proizvodnje podjetja AvtoVaz in tudi pet desetletij kasneje izgleda praktično enako. Še več, po začetku vojne v Ukrajini je Zahod uvedel protiruske sankcije, Rusi pa so bili primorani zaradi pomanjkanja komponent iz tujine začasno ustaviti proizvodnjo.
Niva se je morala odpovedati sistemu za obdelavo izpušnih plinov, zaradi česar ni dosegala nobenih emisijskih standardov, iz opreme pa so izginile zračne blazine in zavorni sistem ABS.
Rusija je morala zavoljo tega spremeniti celo zakonodajo, saj teh komponent rusko gospodarstvo ni zmožno proizvesti samo.
Brez njih pa je Niva kvečjemu ustrezala standardom zgodnjih devetdesetih let, niti približno pa ne današnjim varnostnim standardom.
Z naslednjim letom naj bi se to spremenilo. AvtoVaz je napovedal, da bo na trg poslal posodobljeno Nivo, z vgrajenim ABS sistemom.
Poleg tega obljubljajo tudi novi 4-vajni motor, ki bo ustrezal emisijskemu standardu Euro 5 (v Evropi prisoten med 2009 in 2014). S tem se bo dvignila tudi osnovna cena Nive – Niva Legend bo namesto 829.900 rubljev (8.418 evrov) stala 927.500 rubljev (9.408 evrov).
View this post on Instagram
Spremembe bodo doletele tudi sodobnejšo Nivo Travel, ki bo prihodnje leto dobila stabilizacijski sistem ESC.
Njena cena se bo iz 1.198.900 rubljev (12.161 evrov) dvignila na 1.215.000 rubljev (12.324 evrov).
AvtoVaz bo potrebne komponente najverjetneje dobil s Kitajske, čeprav je bilo podjetje septembra uvrščeno na ameriški seznam sankcij, zaradi česar je oteženo izplačilo tujim dobaviteljem.
Preberite še: Nekoč so tu proizvajali sanje, danes pa ta slovita tovarna zapuščena sameva ...
Morda vas bo zanimal tudi pogovor, ki ga vodi Borut Pahor