Prevrteni kilometri na Golfih, Passatih in podobnih avtomobilih, niso v Evropi (in v svetu) nič nenavadnega. Na žalost. Ko pa nekdo prevrti kilometre na Lamborghiniju, pa je razlika v vrednosti lahko ogromna.
Na prvi pogled je bil posel popoln – ameriški prodajalec JLR Brooklyn je sprejel v menjavo skoraj nov Lamborghini Huracán Evo Spider, lastnik pa je zanj prejel približno 190.000 evrov dobropisa in se odpeljal z novim Range Roverjem. A nekaj mesecev pozneje se je pokazalo, da se za prestižnim italijanskim superšportnikom skriva ena največjih avtomobilskih prevar v zadnjem času.
Ko je novi kupec vozilo pripeljal na servis v Lamborghinijev center v Teksasu, so tehniki z diagnostično napravo odkrili, da so podatki o prevoženih kilometrih popolnoma napačni. Na merilniku je bilo sicer zapisanih 2.100 kilometrov, računalnik vozila (ECU) pa je razkril resnično številko – več kot 23.000 kilometrov.
Skrita naprava in drag popravek
Preiskava je pokazala, da je bil v avtomobil nameščen poseben elektronski modul, ki je preprečeval, da bi se na merilniku prikazovala dejanska kilometrina. Zaradi tega je bilo treba zamenjati celoten instrumentni sklop, kar je prodajalca stalo okoli 6.300 evrov. Poleg tega je moral JLR Brooklyn novemu kupcu vrniti celotno kupnino in poravnati stroške prevoza vozila.
Tožba proti lastniku in podjetju
Prodajalec zdaj toži prejšnjega lastnika in njegovo podjetje Cross Feen iz Montane, saj naj bi z namerno prirejenimi podatki kršila zvezni zakon o manipulaciji z merilniki prevoženih kilometrov ter s tem zagrešila goljufijo. V tožbi navajajo, da je zaradi resnične kilometrine vozilo izgubilo precejšen del vrednosti in ga bo težko ponovno prodati po ustrezni ceni.
Lekcija za vse – tudi pri superšportnikih
Primer je še en opomnik, da ni dovolj zaupati samo številki na števcu. Tudi pri vozilih, vrednih več sto tisoč evrov, se lahko izkaže, da ni vse zlato, kar se sveti. Preverjanje s OBD2-napravo bi v tem primeru hitro razkrilo, da ima Lamborghini za sabo precej več prevoženih kilometrov, kot je bilo videti.
Za JLR Brooklyn pa bo to draga lekcija, ki jo v avtomobilskem poslu poznamo že dolgo: tudi najlepši avtomobili lahko skrivajo najbolj neprijetne resnice.