Mercedes-Benz 300 SLR velja za najdražji avtomobil na svetu, pa veste zakaj?

3. 12. 2023 | Nika Arsovski
Deli

Veste, zakaj je bil ta ekskluzivni Mercedes vreden 90 milijonov več kot Ferrari 250 GTO?

Mercedes-Benz 300 SLR je avtomobil, ki v svoji obliki odseva zlato dobo avtomobilizma. Je pa tudi avtomobil, ki je na zadnji dražbi po 1955 podrl vse rekorde. In to za težke milijone.

Neimenovani kupec je za Mercedes-Benz 300 SLR Uhlenhaut Coupé na dražbi 5. maja 2022 v Stuttgartu odštel 135 milijonov evrov (142,9 milijona dolarjev).

To je več kot dvakrat toliko, kot je znašal prejšnji rekord. Za Ferrarija 250 GTO z letnico 1963 je namreč nekdo leta 2018 odštel 60 milijonov evrov. 

Profimedia

Poglejmo si dejavnike, ki so pripomogli k rekordni ceni; izjemna redkost, edinstven dizajn in bogata zgodovina.

Pred drugo svetovno vojno je Mercedes-Benzove dirkalnike financiral sam nacistični režim, zato so v 30. letih minulega stoletja kraljevali na številnih dirkah in si prislužili vzdevek 'srebrne puščice'.

Po vojni se je Mercedes vrnil v dirkaški šport, z zmago v F1 ob pomoči voznika Juana Manuela Fangia in dirkalnika W196R.

Prav slednji je služil kot navdih za izdelavo 300 SLR z odprto streho in se je leto kasneje s Stirlingom Mossom za volanom veselil zmage na dirki Mille Miglia.

Mesec kasneje se je ob vodstvu dveh 300 SLP na dirki 24 ur Le Mansa zgodila tragična nesreča, Mercedesev voznik Pierre Levegh je pri visoki hitrosti zapeljal v zadnji del avtomobila pred seboj, izgubil nadzor nad vozilom in vozilo je zapeljalo v množico.

Poleg Levegha je življenje izgubilo še 84 gledalcev. 

Profimedia

Že pred nesrečo je Mercedesov inženir Rudolf Uhlenhaut naročil, da dve od devetih šasij W196 namenijo za predelavo v hibrid dirkalnika 300 SLR z odprto streho in serijskega avtomobila 300 SL.

Tako je nastala cestna različica Uhlenhaut Coupé s povečanim 3,0-litrskim motorjem in vrati v obliki galebjih kril. Ker pa se je tudi po zaslugi nesreče Mercedes zatem umaknil iz dirkanja, sta bila izdelana le dva prototipa.

Enega zmed njih je Uhlenhaut uporabljal za službeni avtomobil, saj je bil s končno hitrostjo 290 km/ najhitrejši cestni avtomobil svojega časa.

"Razlog za visoko ceno je preprosto v tem, da se nikoli ne prodajajo," je za Hagertyja povedal avtomobilski zgodovinar Karl Ludvigsen.

Dražbena hiša RM Sotheby's je vse potenciualne kupce preverila, da izpolnjujejo stroga merila Mercedes-Benza in so dovolj premožni, obenem pa pripravljeni avtomobil razstaviti tudi ob posebnih priložnostih.

Drugi Uhlenhaut Coupé je še vedno v lasti Mercedes-Benza in je na ogled v njihovem muzeju v Stuttgartu.

Preberite še: Koliko časa se lahko še peljete, ko se prižge lučka za rezervo? Odvisno, kaj vozite ...

BONUS VIDEO: Prisluhnite najbolj zanimivim izkušnjam dveh izvrstnih slovenskih dirkačev!

Novo na Metroplay: Vidnost in varnost v prometu: "Zgoditi se mora 'aha moment', da spremenimo svoje navade"