Slaba šala ali pa ima možakar prav? Kaj o tem menite vi?
Za navadne smrtnike je nepojmljivo, da bi vsakodnevno potovali z zasebnim letalom. Med zvezdniki je navada bolj razširjena. Številna zvezdniška imena tako rada prihranijo čas potovanja in namesto v avtomobil sedejo kar v svoje letalo.
Taylor Swift, Floyd Mayweather, Jay-Z, Kim Kardashian … to je le nekaj imen, ki spadajo med glavne uporabnike zasebnih letal in posledično največje onesnaževalce okolja.
View this post on Instagram
Zvezdniki tako uporabljajo svoja zasebna letala tudi za poti, ki bi jih sicer z avtomobilom brez težav premagali v pičli uri ali dveh.
Dejstvo je, da letenje z zasebnim letalom pomeni od pet do 14-krat več izpustov onesnaževal kot komercialni leti.
Jasno je tudi, da so tisti, ki letijo z zasebnimi letali, odgovorni za velikanske količine toplogrednih plinov, ki jih navadni smrtniki z uporabo rednih letov nikoli ne bodo dosegli.
Tako ni čudno, da nekatere države razmišljajo o prepovedi zasebnih letov na progah, ki so dostopne z drugimi prevoznimi sredstvi, bodisi s komercialnimi leti ali kopenskim prometom.
A očitno, niso vsi tega mnenja. Izvršni direktor luksemburškega podjetja za najem zasebnih letal Luxaviation Patrick Hansen je namreč v nedavnem intervjuju za Financal Times podal zelo banalno primerjavo.
Po njegovem mnenju namreč zasebna letala okolja ne onesnažujejo nič bolj kot vaš hišni ljubljenček.
Hansen se je pri tem skliceval na knjigo Kako slaba je banana?, ki je delo britanskega profesorja Mika Bernersa-Leeja. Slednji je postavil tezo, da ima prav vsako bitje na tem planetu ogljični odtis.
Po podatkih, ki jih je analiziral Berners-Lee, bo imel kosmatinec povprečne velikosti, kot je labradorec, ogljični odtis 0,7 tone na leto.
Večji, kot je pes, večji je odtis, ki je večinoma posledica prehrane hišnega ljubljenčka ter načina pridelave, prevoza in shranjevanja.
Na podlagi teh podatkov je Hansen analiziral 67.000 potnikov, ki so leta 2022 leteli z Luxaviation.
Po njegovem izračunu sodeč, je vsak izmed potnikov poskrbel za 2,1 tone izpustov na leto, kar je enakovredno lastništvu treh psov (prav tako v obdobju enega leta).
Kako smiselni in resnični so njegovi izračuni, naj presodi vsak sam.
Hansen je namreč svojo primerjavo sklenil z besedami, da zasebna letala ne bodo izginila, ker služijo bogatim, kar bi moralo služiti kot izhodišče za precej bolj poglobljeno debato o tem, kje se začne in konča svoboda posameznika.