Motor deluje dokler zdrži najšibkejši člen pogonske verige

Število modelov novih modelov avtomobilov s pogonskimi verigami se naglo povečuje, zamenjava je potrebna, če veriga postane ohlapna

Motor deluje dokler zdrži najšibkejši člen pogonske verige (foto: skf) skf
7. 8. 2022

Proizvodnja avtomobilskih delov za naknadno vgradnjo je ena najbolj konkurenčnih dejavnosti v avtomobilski industriji, tržne razmere in razvojne smernice se neprestano spreminjajo in to od proizvajalcev zahteva stalno prilagajanje potrebam kupcev. 

V zadnjem desetletju sta med glavnimi smernicami v avtomobilski industriji zmanjševanje prostornin motorjev in uporaba trajnejših motornih olj, s čimer se podaljšujejo servisni intervali. Narašča tudi število avtomobilov, katerih motorji imajo namesto zobatega jermena pogonsko verigo in njihov delež se je povečal že na skoraj 40 odstotkov vseh novih modelov

V običajnih razmerah je predvideno, da pogonska veriga, za razliko od zobatega jermena, ki še vedno opravlja pogonsko nalogo v večini avtomobilskih motorjev, veriga zdrži celotno življenjsko dobo avtomobila.

Vendar umazanija v motornem olju ali neustrezno vzdrževanje lahko povzročita napake v pogonskem sistemu in posledično poškodbe celotnega motorja. Prav tako lahko zaradi pretiranih obremenitev motorja pride do raztegovanja ali celo snetja pogonske verige. In zaradi takšnih okvar menjave pogonskih verig za mehanične delavnice lahko predstavljajo poslovno priložnost.

Popravilo pogonskega sistema motorja oziroma menjava pogonske verige je zahtevno opravilo, ki običajno traja tudi do osem ur in zahteva popolno osredotočenost mehanika na pravilnost postopka in pravilno namestitev posameznih delov sistema. Napake pri namestitvi verige ali ponovna uporaba starih ali neustreznih sestavnih delov, lahko povzroči takojšnje okvare ali pa uničenje celotnega motorja.