V Oslu je prišlo do 'kolapsa' javnega prometa …
Za razliko od nekaterih evropskih držav, ki nimajo jasne vizije o prihodnosti transporta, je ta na Norveškem precej odločena.
Norvežani namreč stavijo na elektriko, zato ne preseneča, da se lahko država pohvali z največjim odstotkom električnih vozil na prebivalca.
Kar 87odstotkov prodaje novih avtomobilov pa predstavljajo električna vozila. Kljub temu pa ta niso najbolj hvaležna za nizke temperature, značilne za sever Evrope.
Po poročanju Euronews je namreč javni promet v Oslu pred dnevi obstal. Mestne oblasti so namreč pred kratkim namenile kar 100 milijonov evrov za 180 novih električnih avtobusov, katerih doseg naj bi znašal 250 km, v resnici pa precej manj.
Kot poroča omenjena agencija, so električni avtobusi ob nizkih temperaturah povsem ohromeli. Po podatkih z družabnih omrežij, pa naj bi bila celotna nova flota v okvari.
Popoln kolaps naj bi povzročile temperature med -7 in -14 C, ki so avtobuse spremenile v 'ledene kocke'. Tiskovni predstavnik Ruterja, podjetja, ki upravlja z omenjenimi električnimi avtobusi, pa je novice označil za veliko pretiravanje.
»V zadnjih dneh smo v povprečju odpovedali od 50 do 100 voženj, od skupno 4000 dnevnih voženj,« je dejal za Euronews, a ob tem priznal, da se podjetje sooča z izzivi povezanimi z dosegom električnih avtobusov.
Ti pa so v hladnem vremenu še bolj izraziti. Težavo skušajo rešiti s spremembo polnilnih izmen in posodobitvijo polnilne infrastrukture.
Zakaj nizke temperature vplivajo na električna vozila?
Hladno vreme vpliva na čas polnjenja, predvsem pa na doseg električnih vozil zaradi upočasnjenih kemičnih procesov v baterijah. Po besedah strokovnjakov bi se lahko doseg električnih vozil pri -12 C lahko zmanjšal tudi za 30 in več odstotkov.
Preberite še: Znana je izhodiščna cena za novega Dusterja
BONUS VIDEO: S temi izboljšavami je Lexus RX postal nevaren tekmec med prestižnimi SUV-ji