Trenutno je njihova zakonodaja, kar se kolesarjev tiče, še iz časa kočij in konjskih vpreg.
V Sloveniji kljub vpadu števila umrlih med pešci in kolesarji v prometu, še vedno beležimo veliko število hudih telesnih poškodb med kolesarji (zadnje 3-letno obdobje). V letu 2023 se je hudo telesno poškodovalo 236 kolesarjev, kar je sicer za 1 % manj kot v letu 2022. Zato pa je delež hudo telesno poškodovanih kolesarjev enak kot v 2022 in sicer 28 %.
Kolesarji tako kot pešci sodijo med najbolj ranljive udeležence v prometu, včasih pa so z nepremišljeno vožnjo in kršenjem prometnih predpisov tudi sami povzročitelji nesreč. Temu so se v Veliki Britaniji odločili narediti konec.
Na Otoku je mogoče kolesarje še vedno preganjati le v skladu z viktorijanskim zakonom o konjih in kočijah. To pomeni, da policist kolesarje ne more zaustaviti zaradi nevarne vožnje, kaznuje pa ga lahko le, če stori prekršek, v katerem je nekdo poškodovan. Tako jo je kolesar, ki je leta 2022 v londonskem Regent's Parku povzročil smrt pešca, odnesel brez kazni, saj je bil po poročilu Cycling Weekly incident zabeležen le kot 'nesrečna smrt s kolesom'. Nepotrebno je omeniti, da je zakon zastarel, zato so na Ministrstvu za promet vložili nove predloge.
Kazni enake kot za voznike avtomobilov?
Po predlaganih spremembah zakona bodo namreč kolesarji, ki povzročijo smrt ali poškodbo zaradi predrzne vožnje, sankcionirani enako kot vozniki osebnih avtomobilov in motorjev. Z novelo kazenskega zakona bo kolesarjem, ki bodo na sodišču spoznani za krive, grozila zaporna kazen do 14 let.
Kot poroča Carscoops je eden izmed podpornikov novega zakona tudi prometni minister Mark Harper, ki je ob tem dejal: »Tako kot vozniki avtomobilov, ki spoštujejo zakone, tudi mi podpiramo to zakonodajo, ki uvaja nove kazni za kolesarske prekrške. Ti novi ukrepi bodo pomagali zaščititi kolesarje, pešce in druge udeležence v prometu, ki spoštujejo zakone, hkrati pa zagotoviti, da je pravici zadoščeno.«
Nova sprememba zakona pa naj ne bi obravnavala le nevarnega kolesarjenja, ampak bo od kolesarjev zahtevala tudi ustrezno vzdrževanje koles. Začenši z delujočimi zavorami in pnevmatikami, zakon pa bo zajemal tudi e-kolesa in e-skuterje.
Preberite še: