Nemški vozniki obrnili ploščo? Ena zadnjih raziskav pokazala, da skoraj 60% podpira uvedbo omejitev hitrosti na nemških avtocestah..

23. 4. 2024 | Nika Arsovski
Deli
Nemški vozniki obrnili ploščo? Ena zadnjih raziskav pokazala, da skoraj 60% podpira uvedbo omejitev hitrosti na nemških avtocestah.. (foto: Profimedia)
Profimedia

Večja varnost na cesti, manj prometnih zamaškov,… to je le nekaj argumentov za uvedbo omejitve hitrosti na nemških avtocestah, so prepričani zagovorniki. 

Nemške avtoceste so pojem svobode, ne le zaradi njihove brezplačne uporabe, temveč predvsem zavoljo omejitev hitrosti. Teh na večjem delu avtocestnega sistema ni.

Sedanji zvezni minister za promet Volker Wissing je odločen, da tako ostane, medtem ko zadnje ankete javnosti in vse večji pritisk Nemške zvezne agencije za okolje (Federal Environment Agency) pričajo o tem, da se zadeve utegnejo kaj kmalu spremeniti.

Profimedia

O uvedbi omejitev hitrosti na nemških avtocestah se razpravlja že več kot desetletje. Zagovorniki izpostavljajo večjo varnost v prometu in zaščito okolja, medtem ko nasprotniki vse skupaj pripisujejo le simbolični politiki, ki v praksi ne bi imela nikakršnega efekta.

Države Evropske unije so se zavezale k doseganju zelenih ciljev, med njimi pa so številni povezani tudi s transportom. Omejitve hitrosti na avtocestah bi po mnenju zagovornikov pomagale zmanjšati izpust toplogrednih plinov. Wissing po drugi strani zahteva reformo zakona o varstvu podnebja in posledično zmanjšanje podnebnih ciljev, sploh tistih, povezanih s prometnim sektorjem. Ti so po njegovem mnenju nedosegljivi. 

Profimedia

»Če reforma podnebne zakonodaje ne bo napredovala, bo treba izpuste toplogrednih plinov CO2 zmanjšati z omejitvami vožnje,« je dejal minister. Wissing je pozval k večjim reformnim korakom, saj podnebni cilji v prometnem sektorju zahtevajo prihranek dodatnih 22 milijonov ton CO2 v letošnjem letu.

Tega po njegovem mnenju, ni mogoče storiti brez prepovedi vožnje. Prometni sektor namreč že leta ne izpolnjuje zahtev nemške vlade glede varstva podnebja, Wissing pa velja za velikega nasprotnika uvedbe omejitev na avtocestah.  

Profimedia

Po drugi strani nemška Zvezna agencija za okolje priporoča uvedbo omejitev hitrosti na avtocestah, saj bi »s tem lahko do leta 2030 prihranili 38 milijonov ton CO2«. Zvezna agencija za okolje se zavzema za omejitev hitrosti na avtocestah na 120 km/h, a Wissing pri tem izpostavlja tudi voljo ljudi, ki po njegovem mnenju ne želijo omejitev.

Raziskave ne potrjujejo ministrovih besed 

Zadnje ankete pa kažejo ravno nasprotno sliko. Nedavna reprezentativna raziskava, ki jo je naročil nemški časnik Bild, je pokazala, da si kar 57 odstotkov vprašanih želi uvedbo omejitev hitrosti na nemških avtocestah na 130 km/h. Le približno tretjina (36 odstotkov) vprašanih je bila proti.

Tudi raziskava, ki jo je že davnega leta 2020 opravil ADAC, največji predstavnik voznikov v Nemčiji (s kar 21 milijoni članov) je pokazala, da kar 52% članov podpira uvedbo omejitev hitrosti na avtocestah. Po drugi strani je temu nasprotovalo 44% članov.

Preberite še:

Novo na Metroplay: Vidnost in varnost v prometu: "Zgoditi se mora 'aha moment', da spremenimo svoje navade"