Nova Toyota Yaris združuje na videz nemogoče

Čeprav gre za enega najbolje vodljivih avtomobilov, pa je hkrati po zaslugi inovatitvnih tehnologij in rešitev tudi eden najbolj varnih na trgu.

Nova Toyota Yaris združuje na videz nemogoče (foto: Toyota) Toyota
31. 1. 2021 | Promocijsko sporočilo

Naloga mestnih avtomobilov v zadnjih letih postaja vse bolj zahtevna. Ne le, da se morajo v mestnih središčih za centimetre asfalta boriti z vse večjimi številom drugih avtomobilov, ki so pogosto še precej večji kot oni sami, hkrati morajo zadostiti vse večjim zahtevam lastnikov in lastnic, ki se z njimi podajajo tudi na daljše poti. Pravzaprav izraz mestni avtomobili za nekatere izmed njihsploh ni več na mestu in tako je iz okvirjev mestnega avtomobila prišla tudi Toyota Yaris, ki je z novo generacijo postala tudi precej bolj dinamična, a hkrati varna.

Kako varna? Po mnenju Toyote je postala eden najbolj varnih majhnih avtomobilov na cesti, za kar so poskrbeli že inženirji, ki so dinamično oblikovano novinko zasnovali na novi platformi TNGA-B. Ta namreč vozniku omogoča precej boljši občutek dogajanja na cesti in pod kolesi, posledično pa mu daje več samozavesti. K temu sicer pripomore tudi dejstvo, da je voznikov sedež postavljen 21 milimetrov nižje kot pri predhodniku, medtem ko se težišče nahaja 12 milimetrov nižje kot doslej. Boljša lega je torej zagotovljena, piko na i pa doda še kar 80 odstotkov trdnejša poltoga prema, povezana z malenkost mehkejšimi vzmetmi, zaradi česar

A zgolj nižji položaj ni edini faktor, ki pomembno vpliva na položaj novega Yarisa, voznike in voznice pa bo vabil k temu, da ga poženejo skozi ovinke. Tu je namreč tudi karoserija, ki je kar 37 odstotkov bolj trdna, vse zahvaljujoč močneje povezanim strukturnim ojačitvam skozi celotno vozilo, ki so po vrhu vsega med seboj povezane z novo napredno tehniko varjenja, karoserijski paneli pa med seboj zlepljeni. Ves ta napredek pa na drugi strani prinaša tudi precej večji občutek varnosti.

Tukaj pa novi Yaris zares zablesti. Ne le, da je na preizkusnih trkih Euro NCAP dosegel vseh pet zvezdic za varnost, hkrati je tudi eden izmed z asistenčnimi sistemi najbolje opremljenih vozil na trgu, vsaj v svojem razredu. Nenazadnje je opremljen tudi s sredinskim zračnim mehom, ki glavi potnikov podobno kot stranska zavesa ščiti pred poškodbami, ki bi nastale med nihanjem glav v primeru bočnega trka. A to je šele začetek.

Yaris namreč občutno prehiteva zahteve in ritem trga, saj ponuja tudi različne pripomočke na področju aktivne varnosti, razvitih za vozila znamke Lexus. Tako je recimo na voljo aktivni radarski tempomat z dosegom 250 metrov daleč, ki deluje na intervalu hitrosti med 10 in 180 kilometri na uro, ob enem pa je sposoben prepoznavati tudi znake za omejitev hitrosti in vozniku ponuditi možnost, da jim takoj prilagodi hitrost.

A varnost se ne konča v kabini, pač pa bo poskrbljeno tudi za vozila in posameznike zunaj Yarisa. Po zaslugi dolgotrajnih testov, ki so jih pri Toyoti opravljali med razvojem četrte generacije njihovega v Evropi najuspešnejšega avtomobila. Tako recimo lahko v primeru zaznave pešcev ali kolesarjev, ki se avtomobilu nenadoma približajo z leve ali desne strani pri hitrosti do 25 kilometrov na uro povsem zaustavi vozilo in tako pomaga vozniku v trenutku nepozornosti.

Nova Toyota Yaris bo tako znal navdušiti vse, tiste, ki se radi zadržujejo v mestih in mestnih središčih, kot tudi druge, ki se vsaj vsake toliko časa radi zapeljelo na kakšno malo bolj dinamično vožnjo. Namenjen je namreč vsem!