Med tistimi z največ težavami je znamka, katere avtomobil je bil najbolj prodajan na svetu v prvi četrtini leta.
Ameriško podjetje JD Power, ki se ukvarja z analizo podatkov in svetovanjem potrošnikom je v Združenih državah Amerike izvedlo zanimivo raziskavo; zanimala jih je kakovost novih avtomobilov. Sodelovalo je 93.000 ljudi, ki so kupili oz. financirali nov avto v zadnjem letu.
Preberite še:
Kriterij je poimenovan PP100 - problems per 100. Večja, kot je vrednost, več težav se je pojavilo na 100 avtomobilov in slabša je kakovost.
Raziskali so, koliko je bilo težav (številčno) na 100 avtomobilov posamezne znamke in ugotovili, da kakovost novih avtomobilov upada že drugo leto zapored. Leta 2021 je bilo namreč v povprečju pri 100 novih avtomobilih 162 težav in leto kasneje 180. Lani je ta število naraslo že na 192.
Kaj je razlog?
Avtorji raziskave menijo, da je za vse slabšo kakovost avtomobilov kriva tehnologija, ki je v novih avtomobilih vse bolj prisotna. Tako so avtomobili vse bolj zapleteni in vedno več stvari lahko gre narobe. Vedno več preglavic na primer povzročajo vratne kljuke, ki so v osnovi lahko izjemno enostavne. S kljukami imajo težave predvsem električni avtomobili. Težavni so tudi varnostni in asistenčni sistemi in rešitve za brezžično polnjenje mobilnih telefonov.
Ni vse črno
Na nekaterih področjih so vseeno zaznali izboljšanja. Vedno bolje delujejo avtomobilske aplikacije; tiste, ki nam lajšajo življenje z našimi avtomobili (Mercedes Me, Ford Connect, My BMW ...). Opazno razliko so zaznali tudi med avtomobili, ki uporabljajo Androidov operacijski sistem AAOS in drugimi. Pri prvem so lastniki zaznali mnogo več težav.
Na vrhu Dodge
Med vsemi vključenimi znamkami ima najmanj težav na 100 avtomobilov Dodge; 140. Od evropskih je najmanj težavna Alfa Romeo (143), ki pregovorno velja za nezanesljivo. Drugi med Evropejci je Porsche s 167 težavami na 100 avtomobilov. Na samem dnu lestvice sta Polestar (313) in Tesla (257), vendar pri teh znamkah niso sodelovali kupci iz vseh zveznih držav, kar je pogoj, da bi ju lahko vključili. Tako so se najslabše odrezali Volvo in Chrysler (po 250) ter Volkswagen (249). Med znamkami so se od lani najbolj izboljšali Maserati, Alfa Romeo in RAM.
Novo na Metroplay: Vidnost in varnost v prometu: "Zgoditi se mora 'aha moment', da spremenimo svoje navade"