Ta neverjetna zgodba o pogumni investiciji podjetnika, ki se ukvarja z avtomobilskimi predelavami, bo navdihnila marsikoga.
Leta 2016, tik pred koncem proizvodnje legendarnega Land Rover Defenderja, je Charles Fawcett, lastnik podjetja Twisted, ki se ukvarja z modifikacijami vozil po naročilu (predvsem Defenderjev, občasno popestrijo tudi Suzuki Jimnyja ali kaj podobnega), sprejel eno najboljših poslovnih odločitev svojega življenja – kupil je 239 Defenderjev iz zadnje proizvodne serije. Takrat za njih še ni imel kupcev, niti denarja ali dobrega načrta. Skoraj desetletje pozneje pa jih je večino prodal in ustvaril astronomski dobiček.
Kako je nakup Defenderjev skoraj propadel
Njegova strategija? Defenderje je varno shranil, počakal, da so jim vrednosti poskočile, nato pa jih predelal in prodal po napihnjenih cenah. A zgodba seveda ni bila tako preprosta. »JLR ni želel, da jih dobimo. Morali smo se boriti za vsako vozilo,« je za This is Money povedal Fawcett. Čeprav je imel soglasje za naročilo, se je britanski avtomobilski gigant kasneje odločil, da zadnjih vozil ne bo dobavil podjetjem, ki se ukvarjajo z modifikacijami. Na srečo je Fawcett oddal naročilo tik pred spremembo internega pravila.
Po nekaj pravnih zapletih so mu popustili in ohranili naročilo. JLR mu je sicer postavil številne omejitve, med drugim tudi glede uporabe imena Defender v promocijskih materialih. »Šele ko smo pristali na pogoje, so prišli še ostali avtomobili,« razlaga Fawcett, ki pa je imel srečo v nesreči – drugi del naročila je bil dostavljen šele po uradnem zaključku proizvodnje, zaradi česar so bila ta vozila še bolj ekskluzivna in zbirateljsko zanimiva.
Vozila so danes vredna nekajkrat več kot ob nakupu
Ko je naročil vozila, Fawcett ni imel zagotovljenega financiranja. »Vse sem si sposodil od privatnih investitorjev in banke, ki je bila pripravljena podpreti nekaj drugačnega,« priznava. Celotno naročilo je bilo vredno med 8 in 9 milijoni funtov, kar je bilo skoraj trikrat več od takratnega letnega prihodka podjetja Twisted. Na vozila je dobil še 14,8 odstotkov popusta, vsako pa je bilo vredno med 31 in 39 tisoč evri.
Še večji izziv je bilo najti prostor za shranjevanje skoraj 240 vozil, saj jih ni imel kam parkirati. A ko so cene Defenderjev začele naraščati, se je strategija izkazala za briljantno. Medtem ko so v zgodnjih letih predelani Defenderji dosegali cene med 60.000 in 100.000 funtov, danes večina stane med 150.000 in 250.000 funtov (178 in 296 tisoč evrov)! »Prihodki iz teh vozil so nam prinesli med 50 in 60 milijonov funtov (59 in 71 milijonov evrov). Morda celo več,« pravi Fawcett.
Za predelavo porabijo tudi do 2.000 ur dela
No, iz prihodka je potrebno odšteti še stroške financiranja, shranjevanja, vzdrževanja, raziskav in razvoja predelav pa tudi stroške dela, a dobički so še vedno vrtoglavi. »Včasih smo na vozilo porabili 200–300 ur, zdaj pa za predelavo enega avtomobila porabimo med 1.200 in 2.000 ur. Spremenimo praktično vsak del,« pojasnjuje. Na Twisted-ovi spletni strani je trenutno na voljo 13 vozil. Najdražji stane preko 230.000 evrov, za nekatere pa ceno razkrijejo šele ob povpraševanju.
Fawcett se zaveda, da je bila ta naložba enkratna priložnost. »To naročilo nam je omogočilo popolno preobrazbo podjetja. Brez tega bi Twisted še vedno obstajal, a bi šli po povsem drugi poti,« priznava. Zahvaljujoč Defenderjem je Twisted zdaj globalna znamka s podružnico na Japonskem in v ZDA, poleg tega pa je podjetje stopilo tudi v svet pomorske industrije s svojo novo divizijo Twisted Marine.