Večina poznavalcev in strokovnjakov pravi, da so težji in z navorom obdarjeni električni modeli precej bolj zahtevni do gumijastih 'obuval'
O razlogih, zakaj je v teoriji poraba pnevmatik pri električnih vozilih višja kot pri vozilih z motorjem z notranjim zgorevanjem, smo že pisali. Med pomembnimi dejavniki, ki vplivajo na to, je teža električnih vozil in instantni navor motorja.
Ta so namreč zaradi mase električne baterije pogosto za nekaj sto kilogramov težja, pri Continentalu pravijo, da do 30 odstotkov. V povprečju naj bi 'običajen' avtomobil tehtal približno 1600 kg, električni pa v povprečju 2000 kg.
Miami Herald je objavil zanimiv prispevek o visoki porabi pnevmatik za lastnike električnih vozil. Nekateri naj bi jih bili primorani menjati že pri 8.000 ali 11.000 km. Po besedah Jonathana Sancheza, ki je zaposlen v servisu EV Garage Miami (v povprečju kar 90 odstotkov njihovih strank vozi električne avtomobile), so prav pnevmatike največja težava lastnikov električnih vozil. Ne glede na znamko in model, ki ga vozijo.
Obraba je zagotovo intenzivnejša pri električnih vozilih
Lastniki morajo pogosto pnevmatike zamenjati na 10.000 ali najkasneje na 16.000 prevoženih kilometrov, nekateri pa še precej prej. Ena izmed njihovih strank je tako dejala, da se nikoli ne bi odločila za nakup električnega vozila, če bi vedela, da bo na vsakih 10.000 prevoženih kilometrov morala odšteti toliko denarja za menjavo pnevmatik. Seveda velja omeniti še, da pomemben dejavnik pri obrabi predstavlja tudi način vožnje.
In kako se s tem soočajo proizvajalci pnevmatik?
Podjetja že nekaj časa tržišču predstavljajo namenske pnevmatike za električna vozila. Od takšnih, ki so tišja, porabijo manj energije zaradi zmanjšanega trenja in kotalnega upora (in s tem pomagajo vzdrževati doseg), do takšnih, ki prenesejo večje obremenitve navora, kar je glavna posebnost električnih vozil. Skratka, proizvajalci se dobro zavedajo težav.
Kot so za The Herald povedali pri Michelinu, se pnevmatike na električnih vozilih obrabijo kar 20 odstotkov hitreje kot pri običajnih vozilih z motorjem z notranjim zgorevanjem. Po podatkih Goodyeara so ti podatki še bolj zaskrbljujoči, saj bi bila lahko obraba pri električnih avtomobilih višja za kar 50 odstotkov.
Pnevmatike pa so tudi onesnaževalec
Prav pnevmatike naj bi po nekaterih študijah predstavljale večjo grožnjo za onesnaževanje kot izpušni plini zaradi drobnih delcev PM 2,5, ki se sproščajo v ozračje ob rabi pnevmatik, in hlapljivih kemičnih snovi snovi (mehčalci gume). "Pnevmatike hitro zasenčijo izpušno cev kot glavni vir emisij iz vozil," je za Guardian povedal Nick Molden, ki je izvedel študijo z Emissions Analytics. TAm so ugodoili, da nova pnevmatika pošlje zrak kar 1850 krat več mikrodelcev kot jih izpuh motorja. In še - Molden je za Guardian dejal tudi, da v ZDA in Veliki Britaniji letno spustijo v okolje 300.000 ton gumjastih mikro delcev. Težava seveda, ki pa bi jo naj naslovila nova Euro7 okoljevarstvena norma.