Testarossa, za Jamesa Crocketta 21. stoletja (navdušuje predvsem pod motornim pokrovom)

Pri švicarskem podjetju Officine Fioravanti so predstavili prenovljeno in okusno modificirano Testarosso, ki je odličen poklon estetiki osemdesetih.

Testarossa, za Jamesa Crocketta 21. stoletja (navdušuje predvsem pod motornim pokrovom) (foto: Officine Fioravanti) Officine Fioravanti
13. 10. 2021

Restopredelave so zanimiv način obnove novejših klasičnih avtomobilov, ki se hkrati izkoristi za določene, predvsem tehnične izboljšave - voznih lastnosti, zanesljivosti in varnosti. Precej dolgo so največ pozornosti kradle restopredelave Porschejevih 911, kjer prednjačita Singer in RUF. V zadnjem času pa so tudi to sceno popestrile italijanske barve. Mlado švicarsko podjetje Officine Fioravanti si je za svoj prvi projekt izbralo Ferrarija Testarosso.

Bela Ferrari Testarossa s samo enim stranskim ogledalom (zaradi česar ji italijani pravijo “monospecchio”), je avto, ki pooseblja osemdeseta in med ljubitelji spet vzbuja vedno več domišljije. Navsezadnje jo je v seriji Miami Vice pod krinko Sonnyja Burnetta vozil že James Crockett. Ikonične podobe Testarosse se zato predelovalci niso dotaknili - roko na srce, bilo bi naravnost bogoskrunsko. S sodobnimi metodami so na novo izdelali le 17- in 18-palčna platišča, ki se močno zgledujejo po originalu.

Vzdušje izvirnika s sodobno tehnologijo

Podobno spoštljivo do izvirnika in v duhu osemdesetih so pristopili k osvežitvi notranjosti. Vgradili so retro oblikovani infozabavni sistem z majhnim zaslonom, ki omogoča Apple CarPlay - z njim deluje celo retro bluetooth slušalka po vzoru osemdesetih. Primerno so vmestili tudi nove kontrole za upravljanje podvozja, izpušnih ventilov in varnostnih sistemov.

Pridobili so kar 135 "konj" in 110 Nm navora

Tehnične izboljšave so smiselne. Sredinsko nameščenemu 4,9-litrskemu dvanajstvaljniku s ploščasto razporeditvijo valjev so namenili preoblikovan blok ter izboljšane sisteme vbrizga goriva, sesanja zraka in izpuha. Pa tudi novo krmilno enoto z dvema načinoma delovanja, med katerima je mogoče preklapljati iz kabine.

Prirast moči je izrazit - motor sedaj zmore kar 510 KM (380 kW) in 600 Nm navora (prej 385 KM in 490 Nm), zavrti pa se vse do 9.000 vrtljajev na minuto. Med testiranjem je izboljšana Testarossa dosegla skoraj 325 km/h - spomnimo, da je izvirnik lahko vozil z najvišjo hitrostjo 290 km/h, kar je za športnika iz osemdesetih že tako impresivno. Tu so potem še Ohlinsovi dvojni, elektronsko nastavljivi blažilci, za več varnosti in samozavesti na cesti pa sta tukaj danes nepogrešljiva ABS in sistem za nadzor oprijema z dvanajstimi stopnjami delovanja.