Prikupna deklica, ki je leta 1995 v Frankfurtu javnosti predstavila novi Lotus Elise, je svojo povezavo s športnim avtomobilom vsebinsko pridno vnovčila. Letos pa je po 26 letih proizvodnje prejela zadnjega, ki so ga izdelali.
Konec lanskega leta se je iz proizvodnje po 26 letih poslovil Lotus Elise. Tokrat bom zgodovino modela, ki pravzaprav v očeh moje generacije pooseblja Lotus, a je po dveh nadaljevanjih prostor moral prepustiti novim ambicioznim načrtom, pustil ob strani. Gre pa za lahek športni avtomobil s sredinsko nameščenim motorjem - sprva ga je poganjal Roverjev, od druge generacije naprej pa Toyotini štirivaljniki. V zadnji seriji z močjo od 100 do 183 kW.
Preberite tudi: Po 26 letih pri Lotusu potegnili črto
Morda pa ne poznate dejstva, da je z omenjenim Lotusom neločljivo povezana danes 28-letna Elisa Artioli. Romano Artioli, ki je bil eden mnogih Lotusovih lastnikov in je britansko podjetje leta 1993 prevzel od General Motorsa, je avto namreč poimenoval po svoji vnukinji. Ja, to je tisti Romano Artioli, ki je z modelom EB110 oživil tudi znamko Bugatti. Leta 1996 pa je moral prav zaradi težav z Bugattijem Lotus prodati malezijskemu Protonu.
View this post on Instagram
Elisa pa je tista punčka, ki je na predstavitvi takrat novega Lotusa leta 1995 v Frankfurtu zlezla pod pregrinjalo in nato za volanom pozirala medijem. Ded ji je eno prvih Elise podaril takoj - ko je bila stara šele štiri leta. Od devetnajstega leta, ko je naredila vozniški izpit, je z njo prevozila že 70.000 kilometrov. V začetku leta pa ji je pripadla še povsem zadnja Elise (Final Edition), ki so jo izdelali pri Lotusu, in sicer različica Sport 240 v zlato črni barvni kombinaciji. Čeprav so ji pri Lotusu ponujali različico Cup 250, se je raje odločila za model, ki je primernejši za vsakdanjo vožnjo po italijanskih cestah.
View this post on Instagram
Elisa oba avtomobila namreč očitno pogosto vozi, svoje dogodivščine z obema avtomobiloma pa pridno dokumentira na svojem Instagram profilu. In to večinoma po zavitih cestah italijanskih Dolomitov, kjer tudi živi in ki se zdijo kot nalašč za lahek športni avtomobil, kot je Elise. Čeprav z Lotusom pravno ni povezana, pa jo očitno novosti, ki jih pripravlja znamka - vključno z novimi električnimi modeli, še vedno zelo zanimajo. Na njenem profilu se tu in tam znajde tudi kakšen Bugatti, še posebej pa omenjeni EB110 in očitno je, da je na svojega dedka, ki bo letos praznoval 80 let, precej ponosna. Skratka - priporočam ogled profila!
Sicer pa ima Elisa svoje podjetje Delightful Driving, ki se ukvarja z organizacijo športnih voženj po Evropi. Septembra se na primer prav z Lotusovimi Elise odpravljajo na italijanski Stelvio. Življenje, ki ji ga prav gotovo nekoliko zavidam. Čeprav se je legendarni Lotus torej pred kratkim poslovil, pa Elisa Artioli skrbi, da Elise ne glede na Lotusovo - pretežno električno - modelno ofenzivo še ne bomo kaj kmalu pozabili.