Poglejte si to, kar 150 milijonov vredno kolekcijo McLaren F1 na Retromobile v Parizu

4. 4. 2022 | Nika Arsovski
Deli

Izstopajoča kolekcija britanskih super avtomobilov je bila v dobri družbi klasikov in športnikov, na sloviti razstavi Retromobile, ki je v sredini marca kraljevala v francoski prestolnici.

Pariz se vsako pomlad prelevi v prestolnico starodobnikov, klasičnih in športnih lepotcev, ki se pod eno streho zberejo na razstavi Retromobile. Med starimi Citroëni, Alfa Romei in Ferrariji, pa so obiskovalci letos lahko naleteli na prav impresivno kolekcijo britanskih McLarnov F1, skupaj vredno kar 150 milijonov ameriških dolarjev.

Avtomobili so v Pariz prispeli v skrbno varovani prikolici, kar glede na vrednost kolekcije, ni nič nenavadnega. Med tistimi, ki so jih v Parizu postavili na ogled je bil tudi temno zelen McLaren F1 GT, podaljšana različica verzije F1 (Long tail), ki je sicer homologirana različica F1 GTR dirkalnika. Vozilo je širše od standardne širine vozila, odlikuje pa ga ogromno krilo in dodan zadek, ki prispeva k celotni dolžini vozila. Lepotec iz kolekcije je le eden izmed treh obstoječih tovrstnih McLarnov F1 na zemeljski obli.

McLaren F1 je nekaj posebnega že zaradi postavitve sedežev. Voznikov sedež je namreč postavljen v sredino, nekoliko pred sopotnikovima sedežema, ki sta pomaknjena, vsak na svojo stran in nekoliko bolj v ozadju. Tovrstna razporeditev sedežev je dediščina dirkalnika F1, ki jo je oblikovalec Gordon Murray, prilagodil za vožnjo po cesti. Kot je nekoč pojasnil je ob tem želel, da se voznik počuti posebnega, privilegiranega, tako kot vozniki Formule 1.

Pod pokrovom se skriva BMW 6.1-litrski motor V12, ki se lahko pohvali z, za 90' leta neverjetnim pospeškom, kar 620 konjskimi močmi in končno hitrostjo 370 km/h. Te karakteristike ga uvrščajo med najhitrejše avtomobile na svetu še danes.

V sredini McLaren F1 kolekcije je lepotec v Dark Purple Hearl barvi, ki je nekoč pripadal bivšemu Beatlu Georgu Harrisonu. Med kolekcijo je bilo moč opaziti vrsto McLarnovih F1 vozil z najrazličnejšimi lastnostmi, tudi McLaren F1 GTR Le Mans dirkalnika iz 1996 in 1997, v katerem je svoj čas sedel tudi Jacques Lafitte.

Novo na Metroplay: "Naš največji uspeh je bil tudi strel v koleno" | Ivo Boscarol