Je to Porsche 911 z največ prevoženimi kilometri na svetu? Očitno jih bo naredil še precej več ...

13. 4. 2024 | Janoš Pečnik
Deli
Je to Porsche 911 z največ prevoženimi kilometri na svetu? Očitno jih bo naredil še precej več ... (foto: Tom Thalmann)
Tom Thalmann

Lastnik ima za veliki jubilej z njim zanimive načrte. Do tja je sicer še daleč, a verjamem, da bosta presegla tudi ta mejnik.

V lanskem juniju sem pisal o američanu Tomu Thalmannu in njegovem Porsche 911 Turbo generacije 996 z letnico 2003, s katerim je do takrat prevozil 677.000 milj, kar je krepko čez milijon kilometrov (prav ste prebrali, milijon). Z njim vsakodnevno v okolici Bostona potuje več kot 300 kilometrov daleč, občasno pa ga pelje tudi na kakšen "track day" dogodek. Že sodeč po kilometrini je v dvajsetih letih sicer doslej z njim prevozil v povprečju kar 136 kilometrov dnevno.

Tom Thalmann Instagram

No ja, manj kot deset mesecev kasneje sta z avtomobilom presegla nov mejnik - 700.000 prevoženih milj ali več kot 1.126.500 kilometrov! To se je pravzaprav zgodilo že pred tremi tedni med vožnjo iz službe proti domu. Tom je o tem poročal na svojem Instagram profilu in pri tem omenil, da se mu je na seznamu predvajanja glasbe ravno takrat znašla ravno pesem s primernim naslovom - "Take the long way home" izvajalca Supertramp. Obenem se je zahvalil inženirjem, ki so izdelali ta fenomenalen avtomobil.

Tom Thalmann je sicer star 57 let in dela kot svetovalec v biotehnični industriji. V 911 pa se je kot otrok zaljubil v sedemdesetih med občudovanjem temno rjavega primerka, s katerim se je k njim pripeljal finančni svetovalec njegovih staršev. Svoj 911 Turbo si je potem kupil pri 37-ih.

Poseben načrt za jubilejni miljon

Izračunal je, da je v svojem avtomobilu skupaj preživel že eno leto in štiri mesece ter potoval s povprečno hitrostjo 96 kilometrov na uro. Lahko si predstavljate, da sta z avtomobilom neločljivo povezana. Še danes se mu zgodi, da se odpravi v trgovino po mleko in se vrne dve uri kasneje. Ali pa se o avtomobilu pogovarja z neznanci pred restavracijo, ki se ne morejo načuditi kilometrini. Ne prizanese mu niti pozimi, ko mu nadane zimske pnevmatike in se z njim zabava v snegu.

 
 
 
 
 
View this post on Instagram
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

A post shared by Tom Thalmann (@t2996420)

Tom sedaj cilja na miljon (milj, seveda!), kar je 1,6 milijona kilometrov. Za jubilej že ima izdelan poseben načrt. Avto bo poslal v Nemčijo, mu privoščil tovarniško obnovo ter posodil Porschejevemu muzeju, kjer ga že dobro poznajo. Nato bo potoval ponj v Evropo in se z njim tri mesece vozil po Švici, Avstriji in Nemčiji.

Če bo nadaljeval z enakim tempom kot doslej, bo mejnik dosegel v manj kot desetih letih. Verjamem, da bo avtomobil zdržal brez težav. Motor je v odličnem stanju, doslej je moral zamenjati le turbinska polnilnika in tesnila, motor pa je moral med servisom le enkrat iz avtomobila.

Ni slabo za eno manj zaželenih 911, kajne?

Turbo generacije 996 je Porsche sicer predstavil leta 2000 - skoraj tri leta po tem, ko so na tržišče poslali prvi 911 z vodno hlajenim motorjem. To je tista generacija 911, ki je z novo obliko luči naletela na močno deljena mnenja in dolgo let ni bila najbolj priljubljena. Za Turba so oblikovali nove,  ki jih je potem ob osvežitvi dobila tudi Carrera.

911 Turbo

911 Turbo

Porsche

Imel je 3,6-litrski dvojno prisilno polnjeni bokserski šestvaljnik s 309 kW moči (420 KM), do stotice pa je pospešil v 4,2 sekunde. Dve leti kasneje so dodali različico X50 z večjima turbo polnilnikoma, hladilnikoma polnilnega zraka in moč povečali na 331 kW (450 KM). Leta 2005 je nato prišel še Turbo S, ki je bil pravzaprav X50 s serijskim karbonsko keramičnim zavornim paketom in še nekaterimi izboljšavami, ki so čas pospeševanja do stotice spustile na 3,9 sekunde.

Preberite še:

Novo na Metroplay: Kaj lahko pri e-mobilnosti storimo doma, da zmanjšamo tveganje za požar?