Preverite kakšne nevšečnosti vas čakajo pri električnih avtomobilih

18. 3. 2022
Deli

Štirje najbolje prodajani modeli so si na prvem tehničnem pregledu prislužili slabe ocene, okvare predvsem na svetilih in zavorah.

Če je doslej veljalo, da je z vzdrževanjem električnih avtomobilih manj težav in stroškov kot pri tistih, ki jih poganjajo bencinski in dizelski motorji, nekatere ugotovitve strokovnih organizacij kažejo, da imajo tudi »električarji« kar precej šibkih točk. To izhaja tudi iz posebne ocene nemškega združenja TÜV, ki je ugotovilo, da so se štirje najbolje prodajani modeli na prve tehničnem pregledu izkazali razmeroma slabo. Ocena temelji na 1142 pregledih BMW-jevih modelov i3, 1939 primerkih Renaulta Zoe, 1645 Smartih Fortwo in 812 Teslah Model S, kar je po mnenju omenjenega združenja dovolj za predhodno oceno tehnične varnosti posameznih modelov.

Med četverico ocenjenih električnih avtomobilov se je 3,5-odstotno stopnjo napak najbolje odrezal Smart Fortwo, sledi mu BMW i3 s 4,7 odstotka, tretje mesto zaseda Renault Zoe s 5,7 odstotka in daleč zadaj je Tesla Model S s kar 10,7- odstotno stopnjo okvar, zaradi katerih bi torej kar dobra desetina teh avtomobilov »pogrnila« na tehničnem pregledu.

Pri pregledanih avtomobilih so najpogosteje odkrili napake pri zasenčenem snopu žarometov, precej pogosta pa je tudi korozija na zavornih kolutih. Ta je znailna za električne avtomobile, ker vozniki zaradi rekuperacij manj uporabljajo zavore. Poleg teh okvar se pojavljajo tudi napake na vzmetenju. In če k temu prištejemo še morebitno slabenje baterije, ki lahko sčasoma izgubi toliko zmogljivosti, da jo je treba zamenjati, miselnost, da je vzdrževanje električnih avtomobilov bistveno cenejše od tistih z motorji z notranjim zgorevanjem, hitro ostane brez oprijemljivih argumentov.

Občutno dražja servisna ura

To potrjuje tudi študija ameriških analitikov z naslovom Deepview True Cost, ki so jo opravili na podlagi pregleda vzdrževalnih dokumentov in analize dejanskih stroškov. Za potrebe študije so ocenili 1,6 milijona naročil za vzdrževanje in popravila za skupaj več kot 300 modelov avtomobilov, kar je dovolj za reprezentativnost raziskave. Glede na splošno mnenje da je vzdrževanje električnih avtomobilov bolj enostavno in cenejše kot pri tistih z motorji z notranjim zgorevanjem, so rezultati presenetljivi.

Stroški servisnih storitev za električna vozila z baterijskim pogonom so v prvih treh mesecih v povprečju znašali 123 dolarjev, kar je občutno več kot pri avtomobilih z bencinskimi motorji, kjer je povprečje 53 dolarjev. Stroški za hibridna vozila so bili celo nekoliko nižji in so znašali 46 dolarjev. Pri okvarah električnih avtomobilov, ki očitno niso tako redke, so popravila razmeroma draga. Povprečni stroški nadomestnih delov so znašali 65 dolarjev kar je več kot še enkrat toliko kot pri avtomobilih z bencinskimi motorji.

Tudi stroški potrebnega mehaničnega dela so bili precej višji in znašajo 58 dolarjev, medtem ko pri avtomobilih z motorji z notranjim zgorevanjem dosegajo povprečje 25 dolarjev. Stroški vzdrževanja električnih avtomobilov se po treh letih občutno povišajo, tudi do 15-krat, medtem ko je po petih letih treba uporabiti faktor 20, še ugotavlja študija Deepview True Cost.

 

 

Novo na Metroplay: "Naš največji uspeh je bil tudi strel v koleno" | Ivo Boscarol