Eden izmed predsedniških kandidatov na bližnjih volitvah je tudi dr. Anže Logar, sicer poslanec opozicijske stranke SDS, ki v oziru mobilnosti prisega na kolesarjenje. V njegovi garaži imajo prav posebno mesto avtomobili nekdaj priznane švedske avtomobilske znamke Saab.
Saab je svoj čas veljal za izjemno posebno znamko avtomobilov. Nanjo so prisegali predvsem vozniki višjega sloja, kasneje pa se je celo pojavil stereotip, da imajo posebno nagnjenje do znamke arhitekti.
Švedska znamka je v avtomobilskem svetu poskrbela za vrsto inovacij in nenavadnih rešitev.
Po zaslugi tega je v svetu pridobila zaupanje posameznih voznikov, ki svojih vozil niso želeli zamenjati za nič drugega na tem svetu.
Z gospodarsko krizo se je dolgoletna zgodba švedske avtomobilske znamke klavrno končala, leta 2012 pa je bil na sodišču v Vänersborgu dokončno razglašen stečaj podjetja.
To pa še ne pomeni, da je Saabov duh resnično izumrl. Daleč od tega, številni navdušenci znamke še danes s ponosom vozijo Saabova vozila. Med njimi je tudi predsedniški kandidat dr. Anže Logar. In s čim ga je švedska avtomobilska znamka prepričala?
»Znamka Saab mi je bila od nekdaj všeč, predvsem ker so pri Saabu že dolgo pred drugimi stavili na varnost. Prav tako znamka ni sledila trendom, ki so se pogosto izkazali za muho enodnevnico. Ostali so zvesti sami sebi. Motorji so bili vrhunski, vzdržljivi, vozno udobje prav tako. Oblika mi je bila vedno všeč, je pa res, da na svoj specifični način,« pojasni dr. Logar, ki je v mandatu minule vlade prevzel vlogo zunanjega ministra.
View this post on Instagram
Njegov zvesti spremljevalec je že nekaj let Saab 9-3 Aero Cabrio z letnico 2004, ki ga je kupil še za časa službe v evropskem parlamentu:
»Prav tedaj, ko je nov model tega ikoničnega Saaba Cabrio ugledal luč sveta. Oblikoval ga je oblikovalec, ki je kasneje šel k Porscheju. Zakaj prav ta avtomobil? Ker sem si ga vedno želel in sem si ga takrat lahko privoščil. Še danes mi zvesto služi.«
To pa ni edini Saabov avtomobil v njegovi garaži. Očeta je že pred leti presenetil s Saabovim vozilom 9-5 z letnico 2008, za družinski avtomobil pa je izbral Saab 9-3 SportCombi letnik 2011. Prav v tistem času so namreč zadnja Saabova vozila zapustila proizvodni trak, tako ima dr. Anže Logar v svoji garaži najverjetneje enega izmed zadnjih Saabov.
»Kupil sem jih namenoma. Saab Cabrio mi je še vedno najlepši kabriolet, SportCombi mi je tudi še vedno všeč, 9-5 pa mi je po svoje grd, ampak je zelo kakovosten velik avto, ki odlično služi svojemu namenu,« razlaga predsedniški kandidat, ki mu ankete javnega mnenja napovedujejo najvišjo podporo.
Preberite si še: Kako si predsedniški kandidati predstavljajo trajnostno mobilnost? Od enega samega družinskega avtomobila do kolesarjenja
Kaj pa bo vozil potem, ko bo njegov Saab zahteval zasluženo upokojitev? Sogovornik upa, da bo avtomobil še nekaj časa izpolnjeval svoje poslanstvo, če je mogoče vsaj toliko časa, da električni avtomobili zavzamejo primat na avtomobilskem trgu.
Če pa bi se moral odločiti sedaj, bi izbral še en ponos švedske avtomobilske industrije: »Če bi kupoval sedaj, bi se odločil za Volvo V90.«