"Princesa mehanik" ali druga plat kraljice Elizabete II., ki je doslej niste poznali

19. 9. 2022 | Nika Arsovski
Deli

Pokojna kraljica Elizabeta II., sicer monarhinja z najdaljšim stažem vladanja, je bila tudi zadnja vladarica, ki je še služila v drugi svetovni vojni. Manj znano je, da je bila tudi sama velika ljubiteljica avtomobilizma, in čeprav tega ni obešala na velik zvon, je bilo njeno poznavanje vozil impresivno.

V juniju so na Otoku obeležili sedemdesetletnico vladanja Elizabete II., kraljice, ki je pri zgolj 25 letih sedla na britanski prestol. Že takrat je bilo veliko govora o njenih zdravstvenih težavah, zaradi česar je prestavila nenujne kraljeve obveznosti. Dobre tri mesece kasneje je svet pretresla novica o njeni smrti.

Elizabeta II. je velik del življenja preživela pod žarometi javnosti. Britanci in širni svet so spremljali vsak njen korak, vse odkar je njen oče stopil na britanski prestol.

Ob začetku druge svetovne vojne ji je bilo le 14 let, namesto da bi se s sestro Margaret preselila v Kanado, kakor je bilo načrtovano, je na mamino željo ostala v Veliki Britaniji.

Leta 1942 je bila Elizabeta imenovana za polkovnico grenadirske garde, s tem pa se je njeno zanimanje za vojno okrepilo. V luči njene polnoletnosti je britanski parlament spremenil zakon in s tem omogočil, da je lahko prevzela vlogo ene od petih državnih svetovalk v primeru očetove nezmožnosti ali odsotnosti v tujini.

Preberite si še: To je avtomobil, ki ga je Tine Urnaut pred leti kupil očetu (in impresivna zgodba za njim)

Februarja 1945 je bila v nasprotju z očetovimi željami imenovana za podčastnico v pomožni teritorialni službi Auxiliary Territorial Service (ženska veja britanske vojske v času druge svetovne vojne).

Članice Auxiliary Territorial Service niso smele sodelovati v vojnih obračunih, prav tako niso smele streljati z orožjem. Njihove naloge so obsegale poštne zadolžitve, bile so telefonistke in tajnice. Prevzele so tudi zadolžitve kot mehaničarke in voznice.

Bodoči kraljici je bila dodeljena št. 230873, a ko je končala usposabljanje, se je vojna vihra že končala. Diplomirala je kot častna mlajša poveljnica, zaradi njenega prizadevanja pa so ji nadeli ime »Princess Auto Mechanic« (op. Princesa mehanik), ki ga je vestno spoštovala vse življenje.  

Kraljica nikoli ni skrivala svoje velike ljubezni do vožnje, zato je za volan brez težav sedla tudi pri svojih devetdesetih.

Svoj čas se je izšolala tudi za voznico tovornjaka, sedla pa je tudi za volan težkih oboroževalnih vozil.

Njeno ljubezen do avtomobilov je bilo mogoče opaziti tudi na stara leta, saj se je pred vsako vožnjo rada oglasila v garaži in prediskutirala nekatere težave z motorjem ali avtomobilom.

Tisti, ki so se znašli na zadnjih sedežih njenega avtomobila, so radi dejali, da je ni bilo strah stopiti na plin.

In še zanimivost: kraljica nikoli ni opravljala vozniškega izpita, saj so v Veliki Britaniji vsa dovoljenja izdana pod njenim imenom, zatorej ga sama sebi ne bi mogla izdati. Prav tako zanjo ni veljalo pravilo o uporabi varnostnega pasu

Novo na Metroplay: Ko se govori o hierarhiji, je že prepozno | Bine Volčič in Žiga Faganel