Predvsem je treba vedeti - če se vam ne mudi, potem je smselno malo počakati, ker tudi februar še ni pravi čas za prodajo
Kdaj je najboljši čas za prodajo vozila?! Enoznačnega odgovora ni, saj na prodajo vpliva več dejavnikov, kot so model vozila, lokacija in razmere na trgu. Kljub temu pa po podatkih carVertical obstaja določeno obdobje v letu, ki vam lahko zagotovi boljšo ceno. Zato počakajte še kakšen mesec dni.
In kdaj je to obdobje, ki ga čakate?
Po podatkih omenjenega portala je povpraševanje najslabše v zimskem času, zato je bolje na prodajo počakati do pomladi. Precej več ljudi kot pozimi, naj bi se za nakup novega vozila odločilo marca, aprila in maja – takrat na spletni strani zaznajo porast v povpraševanju po podatkih o servisni zgodovini avtomobilov.
Mnogo kupcev odločitev o nakupu rado preloži na toplejše mesece, da se izogne vožnji v težkih zimskih razmerah. Seveda, če le niso prej prisiljeni zamenjati vozila. Še več zanimanja za nakup rabljenega vozila je avgusta (kar 9,1 odstotka vseh servisnih podatkov) in septembra (8,9 odstotka), saj si kupci želijo zamenjati vozilo še pred zimo.
Prav tako je odvisno od vrste avtomobila. Kabriolet boste le s težavo prodali pozimi, medtem ko bo povpraševanje višje v pomladanskem in poletnem času. Po drugi strani pa je povpraševanje po terenskih vozilih (SUV) skozi celotno leto precej konstantno.
Nekatera vozila povzročajo dodatne stroške vzdrževanje in skladiščenja v zimskem času, zato so prodajalci pripravljeni pred zimo zanje znižati ceno in se s tem izogniti dodatnim stroškom.
Pozimi je prodaja najslabša
Najslabša meseca za prodajo avtomobilov, po raziskavi platforme carVertical, sta december in januar. Ker prazniki predstavljajo precejšen finančni zalogaj, se ljudje pogosto izogibajo velikim nakupom, kot je avtomobil. Po praznični sezoni pa večina ljudi potrebuje čas, da si finančno opomore in začne znova varčevati, kar vpliva tudi na prodajo na trgu rabljenih avtomobilov.
In kako je v Sloveniji?
Peter Kavčič z avto-moto portala za prodajo rabljenih vozil (pod okriljem AMZS) je prepričan, da je bistvenega pomena pri prodaji tudi transparentnost.
»Ko govorimo o prodaji rabljenih avtomobilov, moramo poudariti, da na uspešno prodajo vpliva transparentnost vozila oziroma oglasa. Je bil avto ustrezno servisiran, obstaja servisna knjiga, ki to dokazuje ali morda račun o opravljenih rednih in izrednih servisih? So prevoženi kilometri realni ali zmanipulirani in ali je bil avto kleparsko ali ličarsko popravljen?
Na uspešno prodajo vpliva tudi lastništvo, avtomobil prvega lastnika bo seveda dosegel višjo vrednost, kot če je vmes ključe avtomobila zamenjalo več lastnikov,« pojasni in dodaja, da k veliki transparentnosti njihovega portala pripomore tudi VIN številka, na podlagi katere se vsakemu potencialnemu kupcu izpišejo podatki o številu lastnikov, osnovni podatki o vozilu in zadnje zabeleženo stanje prevoženih kilometrov. Ti podatki se po zakonu beležijo na tehničnih pregledih.
V Sloveniji najbolj živahno spomladi in jeseni
Trg rabljenih avtomobilov je po besedah Kavčiča odvisen od ponudbe in povpraševanja, ta pa se tudi močno navezuje na prodajo novih avtomobilov pri nas in pa tudi na uvoz malo rabljenih avtomobilov iz tujine, ki letno predstavlja slabo polovico vseh na novo registriranih avtomobilov:
»Meseci, ko je prodaja najboljša in se dosegajo tudi najvišje cene, so marec, april in maj. Na portalu doberavto.si opažamo, da se lepo vzdrževani avtomobili z urejeno servisno zgodovino in realnimi kilometri prodajo bistveno hitreje in tudi za bistveno višje zneske, kot avtomobili s pomanjkljivo izpolnjenimi podatki. Najslabši meseci za prodajo pa so julij, avgust in december. To je neke vrste krožno gospodarstvo, saj avtomobile enostavno potrebujemo. Ko prodamo svoj rabljeni avto, pa kupimo novega ali malo rabljenega novejšega. Povprečno Slovenci menjamo avtomobile po petih let starosti, se pa ta številka veča oziroma domači avtomobilski trg stara.«
Preberite še