Prvič se je na dražbi pojavil ta superekskluzivni italijanski kupe. Takšen je na svetu samo eden

Ta ekskluzivni kupe so izdelali večni romantiki pri Touring Superleggeri. Za navdih je služil Maserati 5000 GT, ki ga je v petdesetih letih naročil zadnji iranski šah. Preverite, koliko se zanj pričakuje na dražbi.

Carrozzeria Touring Superleggera Sciàdipersia Coupé (foto: Bonhams) Bonhams
6. 11. 2022

V Milanu se bo na dražbi kmalu prodajal zares poseben avtomobil - Carrozzeria Touring Superleggera Sciàdipersia Coupé. Osnova je Maseratijev GranTurismo z letnico 2017, navdih za obliko pa Maserati 5000 GT, za katerega so pri Touringu v petdesetih izdelali aluminijasto karoserijo (v treh primerkih). Slednjega so pravzaprav naredili potem, ko si je po navdušenju nad Maseratijem 3500 zadnji iranski šah zaželel nekoliko bolj ekskluzivnega Maseratija. Sestal se je z vodstvom Maseratija, Giulio Alfieri je poprijel za delo in prilagodil motor iz športnega Maseratija 450S, vodja oblikovanja pri Touringu, Carlo Anderloni, pa je za navdih vzel orientalsko baročno arhitekturo. Prav zaradi tega so avto imenovali kar “Scia di Persia” oz. Perzijski šah.


Avto poganja 4,7-litrski V8 iz športnejših različic GranTurisma s 338 kW oziroma 460 konjskimi močmi in 520 Nm največjega navora. Imeli pa so šeststopenjski robotiziran menjalnik MC Race Shift iz modela MC Stradale ali šeststopenjski samodejni menjalnik ZF s pretvornikom navora iz modela Sport. Do 100 km/h pospeši v 4,8 sekunde, najvišjo hitrost pa doseže pri 299 km/h.

Notranjost GranTurisma je obogatena z razkošnim usnjem in brušenim aluminijem. Skupaj s kabrio različico so jih načrtovali petnajst in jih tudi razprodali. Zanimivo pa je, da je to edini kupe, vsi drugi so kabrioleti (osnova je seveda Maserati GranCabrio). Naročnik, ki je tudi prvi lastnik, je zanj odštel 760.620 evrov. Z njim je prevozil 11.500 kilometrov, kar za tako poseben avtomobil sploh ni tako malo. K avtomobilu spada tudi set kovčkov.

Na dražbi zanj pričakujejo med 420.000 in 450.000 evri. Touring Superleggera je sicer eno redkih podjetij, ki avtomobile ročno izdeluje (oziroma bolje rečeno predeluje) po stari romantični ideji, ko so premožni karoserijo naročili pri drugem, specializiranem podjetju. Izvirno podjetje je sicer propadlo v šestdesetih, ko so proizvajalci začeli opuščati konstrukcije, na katere so namestili karoserijo in avtomobile izdelovati po principu monokok. Leta 2008 je novi lastnik znamke idejo obudil, največ pozornosti pa so poželi z modelom Disco Volante, ki je predelava Alfe Romea 8C.