Tudi v Sloveniji se veliko voznikov odloči za nakup rabljenega vozila, a pozor, bodite previdni…
Rabljeni avtomobili so tudi pri nas veliko bolj iskani in prodajani kot popolnoma novi. Razlog je preprost, saj so ugodnejši, poleg tega si lažje privoščimo takšnega z več opreme, kot če bi kupovali novega. Vendar pa nakup rabljenega avtomobila s seboj prinaša tudi določena tveganja.
Preberite še:
Za razliko od novih avtomobilov nikoli ne morete biti povsem prepričani, da je z rabljenim avtom vse v redu. Čeprav so rabljeni avtomobili pogosto v dobrem stanju, se lahko zgodi, da prodajalec uspešno skrije večje ali manjše napake ter težave, zaradi katerih je njihova dejanska vrednost precej nižja od zahtevane. Preden se odločite za nakup, si zapomnite splošni nasvet, ki velja tudi za avtomobile: če se nekaj zdi predobro, da bi bilo resnično, potem verjetno tudi je.
Prevrteni kilometri
Ena najpogostejših prevar pri rabljenih avtomobilih je vrtenje kilometrov, kar pomeni, da prodajalec zmanjša število prevoženih kilometrov na števcu. Raziskava ADAC-a je pokazala, da je v Nemčiji vsakemu tretjemu rabljenemu avtomobilu znižano število prevoženih kilometrov, pri izvoženih avtomobilih pa to doseže celo 50 odstotkov. Čeprav je v večini držav EU (in tudi pri nas) vrtenje kilometrov kaznivo dejanje, se ga prodajalci pogosto poslužujejo, saj nižji kilometri dvignejo vrednost vozila.
Resnično stanje kilometrov pa je težje preveriti, sploh če gre za vozilo iz uvoza. V tem primeru so vam v pomoč podjetja, ki preverjajo zgodovino avtomobilov. Dober pokazatelj dejanskih kilometrov je tudi stanje avtomobila – obraba sedežev, volana, ročice menjalnika, pedal in gumbov.
Skrite poškodbe
Zob časa bo na laku avtomobila zagotovo pustil sledi, tudi na tistih vozilih, ki jih lastniki skrbno vzdržujejo in garažirajo. Površinske praske, manjše poškodbe laka in udarci so povsem normalen pojav na nekaj let starih avtomobilih. Zato pa bi vas moralo skrbeti, če je lak na avtomobilu videti popolnoma brezhiben, kot nov. To je po navedbah hrvaškega portala Jutranji pogosto znak, da je bil avtomobil vnovič lakiran po nesreči.
Sledi nesreče so lahko vidne tudi drugače - kot so razlike v odtenku barve med posameznimi deli karoserije. Razlike lahko opazite tudi na žarometih. Če želite preveriti, ali je bil avtomobil lakiran, je to mogoče z napravami za merjenje debeline laka.
Lažna jamstva
Danes mnogi prodajalci rabljenih avtomobilov ponujajo jamstvo za vozila, ki običajno traja od nekaj mesecev do enega leta. Večina prodajalcev se tega drži, vendar obstajajo tudi takšni, ki jamstvo ponudijo le ustno, ko pa pride do prodaje, kupec ne prejme nobene pisne potrditve o jamstvu. Brez pisnega jamstva v pogodbi lahko le upate, da bo avtomobil popravljen, če pride do okvare. Da bi se izognili tej prevari, vedno zahtevajte pisno potrdilo o jamstvu, ki mora biti vključeno v prodajno pogodbo.
Avto brez zračnih blazin
Zelo nevaren problem pri nekaterih rabljenih avtomobilih je odsotnost zračnih blazin. Čeprav so ti primeri precej redkejši napram prej omenjenim, so zato precej bolj nevarni. Pri hudih nesrečah se pogosto sprožijo vse zračne blazine v vozilu, njihova zamenjava pa je lahko draga in pogosto neizvedljiva. Zaradi tega prevaranti po nesrečah zračnih blazin ne namestijo nazaj, temveč reprogramirajo računalnik vozila, da ne prikaže napake na armaturni plošči. To prevaro je zelo težko odkriti, saj je na prvi pogled ni mogoče zaznati. Če pa opozorilna lučka za zračne blazine sveti, postanite sumničavi in preverite, kaj se dogaja.