Že dolgo vemo, da klima v avtomobilu nekoliko poveča porabo. Električni avtomobili niso pri tem nobena izjema, toda ali klima res toliko vpliva na doseg, da bi morali zato v zastoju trpeti v razbeljenem avtomobilu?
Britanska organizacija za zaščito potrošnikov se je odločila poiskati odgovor na to vprašanje. Preverili so, koliko energije porablja električno vozilo medtem, ko stoji v koloni in so vključeni določeni porabniki.
Poskusni zajček je bil Volkswagen ID.4. Z njim so simulirali stanje v zastoju in ga pustili več kot eno uro s prižganimi lučmi ter vključeno klimatsko napravo in ogrevanjem sedežev na najvišji stopnji. Obenem so še pretočno predvajali glasbo, na dveh zaslonih za potnike na zadnjih sedežih pa so predvajali videoposnetke.
Presenetljivo je bil vpliv na porabo majhen. Po uri in 15 minutah je ID.4 izgubil le 2 odstotka energije oziroma se je njegov doseg zmanjšal za 13 kilometrov. Raziskava je tako pokazala, da se le majhen delež energije porabi za vzdrževanje udobja ter za zabavo v avtomobilu. Pri tem je potrebno upoštevati pomembno dejstvo: preizkus je bi opravljen poleti. Če bi ga opravljali pozimi, bi lahko bili rezultati drugačni, saj baterije zaradi nizkih temperatur ne bi delovale optimalno.
V običajnih pogojih torej ni razloga, da bi se po nepotrebnem kuhali v avtomobilu, razen če smo z napolnjenostjo baterije res povsem pri koncu in odštevamo zadnje kilometre do polnilnice.
Novo na Metroplay: Peter Prevc iskreno o težkih trenutkih kariere in o očetovstvu | Mastercard® podkast navdiha z Borutom Pahorjem