Raziskava je pokazala tudi zanimive rezultate, povezane s starostjo voznikov.
Vožnja pod vplivom alkohola ali drog je še vedno pogost vzrok prometnih nesreč, pri čemer se zdi, da so vozniki določenih avtomobilskih znamk bolj nagnjeni k takšnemu tveganemu vedenju. To razkriva nova ameriška študija podjetja LendingTree, ki se ukvarja s primerjavo ponudb za avtomobilska zavarovanja, posojila in druge finančne produkte.
Raziskava temelji na analizi več deset milijonov ponudb zavarovalnih polic, zbranih v letu 2024 v 50 največjih ameriških mestih.
BMW na vrhu lestvice
Na neslavnem vrhu so se znašli vozniki BMW-jev, z ocenjeno stopnjo 3,09 prekrškov vožnje pod vplivom alkohola na 1000 voznikov. Takoj za njimi so vozniki ameriških poltovornjakov Ram (3,00), med prvih pet pa sodijo še Acura (2,69) ter Audi in Volvo, ki si delita četrto mesto z 2,42 prekrška.
Na drugem koncu lestvice so se kot najbolj odgovorni izkazali vozniki znamke Mercury s samo 0,86 primeri na 1000 voznikov. A te podatke je treba jemati z rezervo, saj je znamka Mercury ukinjena že pred približno petnajstimi leti, zato manjše število vozil na cestah lahko vpliva na statistiko. Med aktivnimi znamkami najnižjo stopnjo beležijo Land Rover in Lincoln z ocenjenimi 1,16 primeri na 1000 voznikov.
Razlike med mesti
Analiza je pokazala tudi velike razlike med ameriškimi mesti. Najvišjo stopnjo vožnje pod vplivom alkohola ima Omaha v Nebraski, kjer so zabeležili 4,48 prekrškov na 1000 voznikov. To je več kot dvakratnik povprečja (1,90) za vseh 50 analiziranih mest. Zanimivo je, da se večina ostalih mest iz prve peterice nahaja v Kaliforniji: San Jose (3,68), Sacramento (3,55) in Fresno (3,31). Na četrtem mestu pa je Virginia Beach s 3,46 prekrška.
Najnižjo stopnjo beleži Chicago s samo 0,45 prekrška na 1000 voznikov. Sledijo Tulsa (0,65) ter Miami, Memphis in Philadelphia, ki si delijo stopnjo 0,66.
Mlajši vozniki najbolj nagnjeni k vožnji pod vplivom
Raziskava je pokazala tudi, da so mlajši vozniki pogosteje nagnjeni k vožnji pod vplivom alkohola. Analiza po generacijah razkriva padec stopenj prekrškov s starostjo:
- Generacija Z (18–27 let): 2,62 prekrška na 1000 voznikov
- Milenijci (28–43 let): 2,40 prekrška na 1000 voznikov
- Generacija X (44–59 let): 1,40 prekrška na 1000 voznikov
- Baby boom generacija (60–78 let): 0,76 prekrška na 1000 voznikov
- Tiha generacija (79+ let): 0,21 prekrška na 1000 voznikov.
Strokovnjaki iz LendingTree poudarjajo, da so starejši ljudje na splošno manj nagnjeni k tveganju, ob tem pa dodajajo, da bi za popolnejšo sliko koristilo primerjati podatke tudi s povprečnim številom prevoženih kilometrov po generaciji, saj ima verjetno tudi ta dejavnik pomemben vpliv.