Razkrivamo, kdo stoji za nenavadnimi sporočili na Darsovih avtocestnih portalih!

20. 5. 2022
Deli
Razkrivamo, kdo stoji za nenavadnimi sporočili na Darsovih avtocestnih portalih! (foto: DARS facebook/fotomontaža)
DARS facebook/fotomontaža

"Slovenija ni velika. Kam se ti mudi?" je le eno od sporočil, ki se pojavljajo na portalih slovenskih avtocest in so marsikomu polepšali trenutek. V uredništvu Metropolitana so se pozanimali, kdo je oseba, ki nosi v sebi toliko kreativne energije za širjenje pozitive na cesti.

DARS že vrsto let sodeluje v kampanjah prometne varnosti, ki jih koordinira Agencija za varnost prometa. Na elektronskih portalih so objavljali vedno ista sporočila o prometni varnosti, kot so na primer "Ne pij, ko voziš", "Prilagodite hitrost" ali "Vozite previdno".

"Opazili smo, da so bila takšna sporočila pogosto spregledana. O tem smo se sodelavci službe za komuniciranje pogovarjali tudi s predsednikom naše uprave, ki nas tudi sicer ob vsaki priložnosti vzpodbuja, da se čim bolj približamo našim uporabnikom," razložijo na Darsu. In dodajo, da so se odločili za preprost poskus – običajna, morda za marsikoga suhoparna ali pretirano uradna sporočila, so nadomestili z bolj sproščenimi, takšnimi, ki vzbujajo pozitivna čustva.

Napisi se izmenjujejo v slovenščini in angleščini, saj se po naših avtocestah vozi veliko število tujcev, pojasnijo. Med tako imenovanimi inovativnimi sporočili so bili prvi napisi za letošnje valentinovo. 

Se sprašujete, kdo je tisti, ki se spomni vsebine sporočil? Ekipa Metropolitana je preverila, kdo je ekipa sodelavcev na Darsu, ki piše te tekste. 

"Dejstvo je, da gre za skupinsko delo in skupni napor sodelavk in sodelavcev družbe DARS," so razložili

Kakšni so bili občutki, ko je ekipa, ki se skriva za to idejo, prvič videla sporočila na avtocesti?

Gotovo se vsak dobro počuti, ko na lastne oči zagleda, da se je neka ideja, v katero je vložil trud, uresničila v praksi. Tudi ekipa razloži, da je bilo tako: "Med sodelavci smo si že prvi dan pošiljali fotografije portalov, ki smo jih opazili."

Priznajo pa, da so bili vsi precej negotovi glede tega, ali bodo vozniki nove napise sploh opazili in kakšen bo odziv nanje.

A skrb je bila več kot zaman. Na družbenih omrežjih lahko vidimo mnoge objave, ki sporočila na slovenskih avtocestah pozdravljajo.

Temu je prikimala tudi ekipa: "Pričakovali smo sicer več pozitivnih odzivov, vendar si nismo niti v sanjah mislili, da bomo dobili toliko pozitivnih odzivov domačih in tujih uporabnikov avtocest, ne le na družbenih omrežjih, ampak tudi po telefonu, elektronski pošti in prek naših prijateljev in znancev."

"Pozitiven odziv nam veliko pomeni. Še posebej veliko nam pomeni to, da je precej uporabnikov zapisalo, da so se jih ta sporočila dotaknila in da so jim hkrati tudi dala misliti in da so veliko boljša od raznih groženj. Tako da se je tudi v tem primeru potrdilo, da lepa beseda lepo mesto najde," dodajo.

Kakšna sporočila smo že lahko videli?

Vsaka serija sporočil je povezana z določeno temo.

Pomisleki?

Metropolitanovci so ekipo vprašali, ali so se z idejo vsi strinjali, ali so naleteli na skeptike? Odgovorili so jim: "V naši ekipi sicer ni bilo skeptikov, so pa bili posamezni skeptiki znotraj naše družbe, v nekaterih drugih oddelkih. Njihov glavni pomislek je bil predvsem ta, da bi lahko sporočila motila pozornost voznikov." Ta pomislek so upoštevali, saj lahko opazimo, da izbirajo sporočila, ki so karseda kratka in lahko razumljiva.

"Prav tako smo se izognili sporočilom, ki bi grozila, šokirala, zbujala strah ali izpostavljala negativne posledice določenih ravnanj, saj nismo želeli vznemirjati voznikov, ampak jih na prijazen način spodbuditi k varni vožnji," dodajajo.

Če vas zanima, kakšna je pot od ideje do besedila na dejanskem panoju nad avtocesto, odklikajte na spletno stran metropolitan.si, kjer si lahko reportažo preberete v celoti. 

Novo na Metroplay: "Naš največji uspeh je bil tudi strel v koleno" | Ivo Boscarol