Ročni menjalnik kmalu stvar preteklosti? V Evropi počasi postaja redkost

22. 11. 2023 | Nika Arsovski

Evropski trg je tradicionalno naklonjen vozilom z ročnim menjalnikom, a časi se spreminjajo …

Še pred 23 leti, torej v letu 2000 je bilo kar 89 % v Evropi prodanih avtomobilov opremljenih z ročnim menjalnikom. V državah, kot so Italija, Španija in Francija, je bil odstotek še malce višji, kar 95-odstotni delež.

A leta 2017 se je tehtnica na tržišču počasi začela nagibati proti avtomatikom.

Ti so pred tem na tržiščih, kot sta Norveška in Švedska, predstavljali 25-odstotni delež, zdaj pa so praktično že v večini.

 

Med letoma 2019 in 2020 je število avtomatskih menjalnikov poskočilo s 25% na kar 40%.

Med letoma 2019 in 2020 je število avtomatskih menjalnikov poskočilo s 25% na kar 40%.

Profimedia

Leta 2017 je bil delež prodanih vozil z ročnim menjalnikom še 78 %, vse od takrat pa število le-teh iz leta v leto pada. Največji prelom se je zgodil med letoma 2019 in 2020, ko je število avtomatskih menjalnikov poskočilo s 25 na kar 40 %.

Pes je izginil brez sledu, nato je sledil presenetljiv razplet

To gre pripisati predvsem porastu električnih vozil, pa tudi vse večjemu povpraševanju po avtomatskih menjalnikih.

Nekateri so prepričani, da razlog leži tudi v zahtevnem usklajevanju ročnega menjalnika in asistenčnih sistemov. Leta 2022 je bilo od prodanih avtomobilov le še 34 % opremljenih z ročnim menjalnikom.

V prvi polovici letošnjega leta pa le še 32 %.

Ročni menjalnik bo kmalu postal prava redkost.

Ročni menjalnik bo kmalu postal prava redkost.

Profimedia

Evropa že tako spada med eno zadnjih trdnjav ročnega menjalnika. V Severni Ameriki je namreč le še odstotek vozil, opremljenih z ročnim menjalnikom, na Kitajskem 4 % in na Japonskem 2 %.

Zato pa je delež vozil z ročnim menjalnikom še vedno precej visok na celinah, kjer elektrifikacija še ni tako očitna.

V Južni Afriki vozila z ročnim menjalnikom predstavljajo še kar 42 % novo prodanih vozil, v Latinski Ameriki 36 %.

Kaže torej, da bo ročni menjalnik kmalu postal stvar preteklosti, in da bo, paradoksalno, ostal privilegij dragih športnih avtomobilov – kot so BMW M2, M3 ali Porsche 911. Tudi za doplačilo.

Preberite še: Kaj menite, koliko stane menjava vetrobranskega stekla na McLarnu F1?

BONUS VIDEO: To so najbolj precenjeni in podcenjeni avtomobili v 2023!