Evropski trg je tradicionalno naklonjen vozilom z ročnim menjalnikom, a časi se spreminjajo …
Še pred 23 leti, torej v letu 2000 je bilo kar 89 % v Evropi prodanih avtomobilov opremljenih z ročnim menjalnikom. V državah, kot so Italija, Španija in Francija, je bil odstotek še malce višji, kar 95-odstotni delež.
A leta 2017 se je tehtnica na tržišču počasi začela nagibati proti avtomatikom.
Ti so pred tem na tržiščih, kot sta Norveška in Švedska, predstavljali 25-odstotni delež, zdaj pa so praktično že v večini.
Leta 2017 je bil delež prodanih vozil z ročnim menjalnikom še 78 %, vse od takrat pa število le-teh iz leta v leto pada. Največji prelom se je zgodil med letoma 2019 in 2020, ko je število avtomatskih menjalnikov poskočilo s 25 na kar 40 %.
To gre pripisati predvsem porastu električnih vozil, pa tudi vse večjemu povpraševanju po avtomatskih menjalnikih.
Nekateri so prepričani, da razlog leži tudi v zahtevnem usklajevanju ročnega menjalnika in asistenčnih sistemov. Leta 2022 je bilo od prodanih avtomobilov le še 34 % opremljenih z ročnim menjalnikom.
V prvi polovici letošnjega leta pa le še 32 %.
Evropa že tako spada med eno zadnjih trdnjav ročnega menjalnika. V Severni Ameriki je namreč le še odstotek vozil, opremljenih z ročnim menjalnikom, na Kitajskem 4 % in na Japonskem 2 %.
Zato pa je delež vozil z ročnim menjalnikom še vedno precej visok na celinah, kjer elektrifikacija še ni tako očitna.
V Južni Afriki vozila z ročnim menjalnikom predstavljajo še kar 42 % novo prodanih vozil, v Latinski Ameriki 36 %.
Kaže torej, da bo ročni menjalnik kmalu postal stvar preteklosti, in da bo, paradoksalno, ostal privilegij dragih športnih avtomobilov – kot so BMW M2, M3 ali Porsche 911. Tudi za doplačilo.
Preberite še: Kaj menite, koliko stane menjava vetrobranskega stekla na McLarnu F1?
BONUS VIDEO: To so najbolj precenjeni in podcenjeni avtomobili v 2023!
Novo na Metroplay: Alenka Husič o najlepših spominih, vzgoji hčerk in pestrem preteklem letu