Servis ročne ure in servis avtomobila – je to res potrebno?

Mnogi od otroštva sanjamo o lastništvu športnega avtomobila, na spisek želja pa slej ali prej dodamo tudi ročno uro in tista popolna vožnja po azurni obali je praktično za ovinkom. Razen če… avtomobil že na vrhniškem klancu za seboj »pusti lužico«, namesto sanjske vožnje pa dobimo nekoliko manj sanjski predračun s strani uradnega serviserja. Takšne situacije se pogosto zgodijo zaradi neustreznega vzdrževanja pred samo »nesrečo«, skupne pa so praktično vsem mehanskim napravam. Ustrezen servis ure je zanjo enakega pomena kot za avtomobil.

Servis ročne ure in servis avtomobila – je to res potrebno? (foto: Malalan) Malalan
28. 6. 2021 | Promocijsko sporočilo

Redni vzdrževalni servisi v pooblaščeni urarski delavnici predvsem pripomorejo k temu, da bo vaša ročna ura vselej v najboljši kondiciji, sami pa boste lahko brez skrbi pred tem, da bi v ohišje vdrla voda ali pa da ura ne bi delovala točno. Kako pravilno skrbeti za uro, nam svetujejo mojstri v servisnem centru Malalan, ki je zastopa in vzdržuje največja urarska imena na svetu.

Predpogoj za ustrezno delovanje ure je, povsem enako kot pri avtomobilih, ustrezna skrb pri vsakodnevni uporabi. V urarski delavnici Malalan, ki je uradni servis Rolex, svetujejo, da ste pri praktično vseh zapestnih urah pozorni na sledeče stvari:

  • Izogibamo se direktnim udarcem v ohišje ali pas ure: Udarec kolesa avtomobila ob robnik lahko denimo poškoduje podvozje, pri uri pa lahko povzroči premik kolesc mehanizma ter poškoduje ali celo zlomi izredno tanke osi, ki skrbijo za premikanje kolesc.
  • Upoštevamo vodotesnost ure: Tekom poletja si praktično vsi radi privoščimo osvežilno plavanje, ki pa ga ne prenese vsaka ura. Oznake za vodotesnost ure nam povedo kakšen tlak ohišje prenese v mirovanju. Ko se čez vodo premikamo, ali vanjo denimo skočimo, pa je ta pritisk na ohišje lahko precej visok. Na splošno velja pravilo, da plavamo z uro, ki je vodotesna vsaj do 50 metrov, za skok v vodo ali »šnorklanje« naj bo ura vodotesna vsaj do 100m, medtem ko ure, vodotesne nad 300m lahko uporabljamo tudi za saturacijske potope.
  • Uro nastavljamo na pravilen način: Pri avtomobilu z ročnim menjalnikom ob menjavi prestave uporabljamo sklopko, pri zapestni uri pa je ob nastavljanju časa, koledarja in drugih komplikacij potrebno slediti preprostemu pravilu, da čas vedno nastavljamo tako, da se kazalci pomikajo naprej, koledarja pa ne nastavljamo če so kazalci postavljeni med 9. uro zvečer in 3. uro zjutraj.
  • Poskrbimo, da je navijalna krona vedno ustrezno privita v ohišje: Po tem, ko smo uro navili ali nastavili, jo moramo zaščititi tudi pred najbolj pogostim načinom vdora vode. Gre za sila preprosto opravilo: krono moramo na ohišje priviti tako, da se lepo »usede« na navoj. Vdor vode namreč motorju zapestne ure škoduje povsem enako, kot škoduje motorju avtomobila.
  • Kronograf uporabljamo nad vodo ter na pravilen način: Dovolj je že upoštevanje zlatega pravila: ob izpostavljenosti vodi ne uporabljamo nobenih gumbov na zapestni uri.
  • Uro redno nosimo: Najslabša stvar, ki se lahko zgodi avtomobilu, je dejstvo, da ga njegov lastnik ali lastnica ne vozi. Zaradi neuporabe določeni deli preperijo ali oksidirajo. Slednje je mogoče tudi pri urah, ki pa jih ob nenošenju lahko prizadane neenakomerna porazdelitev maziv zaradi mirovanja, ta pa se lahko tudi povsem posušijo.

V Sloveniji za mnoga prestižna vozila nimamo uradnega serviserja, kar pa se močno razlikuje pri zapestnih urah. Servisni center Malalan je eden od najbolje opremljenih v tem delu Evrope, praktično edini na Balkanu denimo ponujajo uradni servis Audemars Piguet, eno od najstarejših in najbolj prestižnih imen svetovnega urarstva. Poleg tega so seveda uradni serviser za ure Omega, Breitling, Cartier, IWC Schaffhausen, TAG Heuer, Zenith, Panerai, Bulgari, Baume&Mercier, Nomos Glashutte in mnoge druge.

Svojo dejavnost kot uradni serviser izvajajo brezhibno, saj njihovi urarski mojstri znanje redno nadgrajujejo direktno pri proizvajalcih zapestnih ur, kar jim omogoča dostop do originalnih nadomestnih delov, za svoje delo pa seveda nudijo garancijo. Po uradnem servisu v Draguljarni Malalan boste tako lahko še naprej uživali v vaši ročni uri enako kot tisti dan, ko ste si jo privoščili.

Kaj imata torej, poleg navdušenja mnogih, skupnega avtomobil in zapestna ura? Pogosto jima je skupna emocionalna vrednost in izredno dolg rok trajanja, ki pa se skorajda nujno mora nadgraditi tudi z ljubeznijo v obliki rednega, predvsem pa ustreznega vzdrževanja.