Ta država je uvedla skrajen ukrep, da bi svoje državljanje prislilia v tankanje doma.
Iskanje cenejšega goriva čez mejo je že dolgo znana praksa med evropskimi vozniki, vendar je Singapur to navado zajezil na zelo izviren in učinkovit način. Tam namreč velja pravilo, ki prepoveduje izstop iz države, če je rezervoar vozila napolnjen manj kot 75 odstotkov.
Najdražja država za avtomobile na svetu
Singapur že vrsto let velja za eno izmed najdražjih držav na svetu za lastništvo avtomobila. Da bi posameznik sploh lahko kupil osebno vozilo, mora najprej plačati COE (Certificate of Entitlement) – pravico do lastništva vozila, ki stane okoli 70.000 evrov. Poleg tega kupca čaka še ARF (Additional Registration Fee) – posebna registracijska dajatev, ki se izračuna na podlagi vrednosti vozila in lahko znaša tudi do 320 odstotkov vrednosti avtomobila.
Ko seštejemo vse dajatve, davke in dodatne stroške, se končna cena povsem običajnega avtomobila v Singapurju lahko povzpne v nebo.
Čez mejo je nekajkrat cenejše
Kljub izjemno visokim stroškom lastništva avtomobila pa cena goriva v Singapurju ni pretirano visoka – liter bencina stane okoli 1,90 evra, kar je primerljivo s povprečjem nekaterih evropskih držav.
Težava pa nastane, ko se cene primerjajo s sosednjo Malezijo, kjer liter bencina stane zgolj 0,40 evra. Glede na to, da je najdaljša razdalja iz katerega koli konca Singapurja do meje z Malezijo le okoli 50 kilometrov, se je za mnoge voznike to izkazalo kot idealna rešitev za poceni točenje goriva čez mejo, piše Jutarnji list.
“Pravilo treh četrtin”
Da bi preprečili izvoz vozil z (namenoma) praznimi rezervoarji v Malezijo, kjer bi jih vozniki napolnili za drobiž, je singapurska vlada uvedla t. i. »Pravilo treh četrtin«. To pomeni, da nobeno vozilo s singapursko registracijo ne sme zapustiti države, če nima vsaj 75 odstotkov napolnjenega rezervoarja.
Pravilo velja za vozila na bencin, dizel in komprimirani plin, na mejnih prehodih pa naj bi oblast izvajala stroge kontrole. Tisti, ki pravilo prekršijo, tvegajo denarno kazen do 500 singapurskih dolarjev (okoli 330 evrov) in so poleg tega prisiljeni, da se vrnejo in natočijo gorivo.
Disciplina ali ukrep iz obupa?
Za nekatere voznike gre za prestrogo regulacijo, za druge pa za doslednost države, ki že dolgo slovi po strogem nadzoru nad vsemi vidiki javnega življenja. Vsekakor pa Singapur s tovrstnimi ukrepi znova dokazuje, da dobra infrastruktura, red in predpisi niso prepuščeni naključju – tudi ko gre za gorivo in avtomobile.