Vse bolj priljubljen dizajn skritih ročajev, nima le estetskega učinka..
Izgledajo impresivno, sodobno, futuristično. Zagotavljajo boljšo aerodinamiko in estetsko izčiščenost. Prav zato so se številni avtomobilski proizvajalci odločili, da skrite ročaje uporabijo tudi na svojih vozilih.
Tesla, Mercedes-Benz, BMW, Hyundai, je le nekaj podjetij, ki so skrite kljuke umestila na svoja vozila. V resnici pa imajo le te tudi svojo slabo plat.
Nemški avtomobilski klub ADAC je namreč izrazil zaskrbljenost zaradi uporabnosti tovrstnih vratnih ročajev v primeru prometne nesreče. Pri reševanju ponesrečencev je namreč nadvse pomembno, da lahko reševalci hitro in enostavno dostopajo v notranjost vozila. Še toliko bolj, če pride do požara. To nalogo pa lahko po navedbah ADAC otežijo skriti vratni ročaji, torej tisti, ki se med vožnjo pomaknejo v vrata.
Skriti ročaji onemogočajo reševanje
Nekatere namreč lahko aktiviramo ročno s pritiskom na sprednji del, spet drugi pa delujejo izključno na pogon servomotorja. Če po trčenju pride do prekinitve napajanja, lahko ročaj ostane na mestu in reševalci ne morejo dostopati do potnikov v vozilu.
View this post on Instagram
Čeprav omenjene vratne kljuke na testih trčenja Euro NCAP še niso pokazale nobenih nepravilnosti, so se po poročanju medijev v preteklosti že pojavile prave težave pri nekaterih scenarijih nesreč.
Z vidika ADAC-a zagotavlja mehanska rešitev vratne kljuke najboljšo možnost odpiranja vrat po trku. Tudi v primeru izpada elektrike. Klasičen ročaj lahko pomaga pri odpiranju vrat tudi v primeru večjih poškodb.
Preberite še:
Novo na Metroplay: Maja Keuc iskreno o življenju na Švedskem in kaj jo je pripeljalo nazaj