Slovenca, ki sta zavihala rokave in se lastnoročno lotila predelave kombija v dom na štirih kolesih (to polagata na srce vsem somišljenikom)

Kako je zaspati s pogledom na milijone lesketajočih se zvezd in se zbuditi meter stran od morske obale, ob bučanju valov? Neprecenljivo! Tega se Sandra in Bojan, popotnika po duši, ki svoje izkušnje nizata na blogu Blue Marble Vagabonds, še kako dobro zavedata. Tako sta si pred časom omislila novo domovanje na štirih kolesih, že četrto v nizu, če upoštevamo še Mitsubishija, s katerim sta se potepala po Južni Ameriki. 

Slovenca, ki sta zavihala rokave in se lastnoročno lotila predelave kombija v dom na štirih kolesih (to polagata na srce vsem somišljenikom) (foto: Osebni arhiv) Osebni arhiv
24. 6. 2022

Kombiji so nepogrešljiv del njune zveze, pa tudi njunega življenjskega sloga. Bojan je bil že v času, ko sta se spoznala ponosen lastnik potniškega kombija, tako se še dandanes rad šali, da je Sandra na zmenek pristala le zavoljo prevoznega sredstva.

Velika ljubitelja gorskega kolesarjenja sta že prvi kombi uporabljala za vikend izlete in krajša potovanja, tik pred odhodom na poročno potovanje pa sta ga tudi prodala. Pri poročnem potovanju imamo v mislih poročno potovanje z veliko začetnico, saj je par v 328 dneh obiskal tri kontinente in 16 držav.

Po koncu »medenega leta« tudi ni šlo brez kombijev, kupila sta starejši »van« in ga za silo predelala, da je še vedno ustrezal tudi zahtevam dostavnega kombija. »To je bilo med pandemijo, ko smo vsi raziskovali Slovenijo. A sva vedela, da želiva imeti kombi, ki bo zdržal dlje časa, zato sva začela takoj varčevati in prejšnjega sva nato prodala lani poleti,« pojasnjuje Sandra, ženski del ekipe Blue Marble Vagabonds.

Zaljubila sta se v nov Mercedes Sprinter 4x4, ki pa sta ga bila primorana čakati kar leto dni: »Kot sem omenila, prvi pogoj je bil 4x4 pogon, da se bova lahko odpravila na bolj »divja« potovanja, nato pa je sledila primerjava modelov in tehničnih podrobnosti ter pregled dodatne opreme, ki bi lahko prišla prav. Tako sva na primer kombi že naročila z vrtljivimi sedeži in s stranskimi okni, ter si tako prihranila dodatno delo in čas pri predelavi.«

Preberite si še: To so "zapovedi", ki se jih mora držati vsak novopečeni lastnik starodobnika (po izkušnjah "starega mačka")

Tovrstnih vozil je namreč na evropskem tržišču dokaj malo, cene rabljenih z več sto tisoč prevoženimi kilometri pa so precej visoke, napram novim vozilom. K dolgi dobavi je svoje prispevala še pandemija in kronično pomanjkanje materialov, ob vseh zapletih pa sta decembra 2021 kombi vendarle zapeljala v garažo.

 
 
 
 
 
View this post on Instagram
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

A post shared by Adventure Travel & Vanlife (@bluemarblevagabonds)

Predelave sta se lotila kar sama, saj ima Bojan dolgoletne izkušnje in znanje s področja strojništva in elektrotehnike, tako lahko večji del stvari izdela in vgradi kar sam. Sandra se je podpisala pod idejno zasnovo in notranji dizajn, Bojan pa s svojimi spretnimi rokami njene želje uresničuje. Ob pomoči primernega orodja seveda, če tega ne bi imel, bi bil po njunem mnenju strošek predelave dokaj višji.

»Sva bolj v končni fazi predelave, ki pa je precej počasna, saj je tu izgled bolj pomembnem kot pri osnovnih inštalacijah. Poleg tega se s tem ukvarjava le med vikendi, tako da je to vsekakor dolgotrajen projekt, vendar upava, da bo kombi kmalu pripravljen za homologacijo v avtodom,« drži pesti mladi par, ki že kuje načrte za nove dogodivščine.

Prva bo najverjetneje podaljšan vikend v neznano, s kolesi in z zvestim spremljevalcem psičkom Nanotom.

Tudi njun kombi ni ostal brez imena. Mitsubishi, s katerim sta prevozila velik del Južne Amerike, sta poimenovala Pisco, po čilski žgani pijači, ki sta jo dobila v dar od prejšnjih lastnikov.

Mercedes sta poimenovala Loki. Zakaj? »Ker Mercedes izvira iz krajev bolj severno od nas, sva želela nekaj v povezavi s tem. Ideja je padla ob gledanju serije Vikingi, ime Loki je namreč povezano z nordijsko mitologijo – gre za boga vragolij. Brat se je sicer pošalil, da upa, da nama jih ne bo zagodel preveč,« z nasmehom pripomni sogovornica

 
 
 
 
 
View this post on Instagram
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

A post shared by Adventure Travel & Vanlife (@bluemarblevagabonds)

Vsem, ki se podajate na njuno pot svetujeta, da si pred začetkom projekta določite okvirni budžet. Torej znesek, ki ga nameravate nameniti za kombi in vsoto, ki ste jo pripravljeni plačati za predelavo, saj lahko le ta stane od nekaj tisoč do nekaj deset tisoč evrov.

»Glede na znanje in prosti čas se odločite, ali lahko večino stvari izpeljete sami, ali pa je predelavo smotrno prepustiti tistim, ki se s tem ukvarjajo – v tem primeru bo cena seveda višja,« svetujeta Sandra in Bojan.

Tudi pri homologaciji se hitro lahko zatakne. Če namreč želite kombi homologirati kot avtodom, mora predelava zadostiti pravilom za homologacijo. Pravilnike si tako pred osnovanjem projekta natančno preberite, saj lahko ob občudovanju fotografij na spletu dobite povsem napačne predstave. Imejte v mislih, da so pravila v ZDA precej bolj ohlapna kot v Evropi, sploh pa v Sloveniji.

Pri nas so namreč pravila izredno stroga, zato se številni raje odločijo, da kombi ostane homologiran kot dostavno vozilo. Tudi pri tem lahko naletite na nekaj težav: »V primeru, da kombi ostane dostavni, pa se predelne stene ne sme odstraniti in nobeni deli ne smejo biti fiksno pritrjeni, saj jih je potrebno odstraniti za tehnični pregled.«

Preberite si še: Pokukali smo v notranjost avtodomov 5 svetovnih zvezdnikov. Ne boste verjeli, kaj so si privoščili!