Sodobnik

30. 1. 2020
Deli

Audi A4 po štirih letih od predstavitve na slovenske ceste prihaja v prenovljeni podobi in s številnimi novostmi, s katerimi dodatno potrjuje naziv tehnološkega napredneža.

Nemški avtomobilski proizvajalec Audi je bil v zadnjih letih eden tistih, ki je v največji meri povečal svoj portfelj modelov. Jasno, bolj ali manj vse na račun različnih križancev, a ko nanese na jedro ponudbe, na vprašanje o tem, kateri je najpomembnejši model v paleti, je odgovor jasen: to je Audi A4.

Ko se torej pri Audiju lotijo prenove modela A4, to naredijo zelo premišljeno in temeljito. To so dokazali tudi zdaj, ko so po štirih letih predstavili zelo posodobljen najbolj priljubljen model. Ne govorimo le o kozmetičnih spremembah – na kar nenazadnje opozarjajo že novi LED-matrični žarometi, s katerimi je A4 v samem vrhu razreda –, ampak tudi o novostih, ki dvigujejo standarde v razredu limuzin srednjega razreda.

Za posodobljeno zunanjostjo se prvič v zgodovini modela skriva hibridni pogonski sklop. Audi se je namreč takoj po predstavitvi novega A6 odločil, da bo tudi voznikom njegovega manjšega brata namenil povsem nov pogonski sklop, ki deluje po principu blagega hibrida in vozniku, ne da bi čutil karkoli, pomaga zmanjševati obremenitve motorja in posledično zmanjševati porabo goriva. S tovrstnim sistemom, ki deluje na 12-voltnem sistemu, je sicer lahko opremljenih pet od skupno osmih motorjev, kolikor jih lahko najde pot pod pokrov motorja prenovljenega Audija A4. Trije so bencinski z močjo od 150 do 245 'konjev' oziroma od 110 do 180 kilovatov, peterica pa je dizlov z močjo od 136 'konjev' oziroma 100 kilovatov dalje. Zanimivo, prvič v zgodovini modela je dizel našel pot tudi pod pokrov (vsaj za zdaj) najmočnejše izvedbe z oznako S4. A tudi ta šestvaljnik z močjo 255 kilovatov ali 347 'konjev' bo opremljen z blagim hibridom, ki bo poleg vsega temeljil na 48-voltni tehnologiji. Tako sta hkrati združena ekonomičnost in športna zmogljivost.

Moč se na prednja oziroma vsa kolesa prenaša bodisi prek sedem- ali osemstopenjskega samodejnega menjalnika. Pri Audiju niso pozabili na tiste posameznike, ki imajo radi nekaj več nadzora nad avtomobilom. Takšnim bodo spomladi namenili še šeststopenjski ročni menjalnik.
Hibridni pogonski sklopi niso edini pogoj za nizko porabo v novem Audiju. Čeprav zmogljivi, so namreč vsi pogonski sklopi tudi izredno varčni. Najboljši kazalnik tega je že Audi A4 35 TDI. Ob 120 kilovatih moči namreč njegova poraba znaša vsega 3,8 litra litra goriva na 100 prevoženih kilometrov. Tudi omenjeni S4 se bo že zadovoljil s 6,2 litra goriva. In ne, niti bencinski motorji ne bodo pretirano bolj požrešni. Upoštevajoč aktualni standard WLTP se bo njihova povprečna poraba gibala med 5,5 in 6,8 litra na 100 kilometrov. In da, zadnja številka velja za različico 45 TFSI z nameščenimi 18-palčnimi platišči paketa S line.

Športen duh in značaj ne bosta rezervirana zgolj za različico S4, temveč tudi za izvedbe S line. Zabava se tako začne že pri vseh različicah z močjo najmanj 110 kilovatov, ki jih bo mogoče opremiti z elektronsko krmiljenim aktivnim vzmetenjem. Slednje prinaša 23 milimetrov nižje nasajeno karoserijo v primerjavi z osnovno izvedbo in s tem še nekoliko bolj agresiven videz, poudarjen z dodatki S line.

Če je elektrika zaslužna za bolj ugodno porabo prenovljenega Audija A4, pa elektronika pripomore k bistveno višji stopnji udobja. Močno posodobljena notranjost ponuja izredno prečiščeno podobo, vsa pozornost pa je usmerjena proti digitalni armaturni plošči in velikemu, 10,1-palčnem zaslonu novega info-zabavnega sistema MIB3. Ta med drugim omogoča povezavo kar 14 različnih uporabniških profilov aplikacije myAudi, ki si jo uporabniki naložijo na svoj pametni mobilni telefon, prek nje pa recimo lahko upravljajo navigacijski sistem ali pa celo odklepajo in zaklepajo vozilo. Med naborom funkcij je tudi možnost predvajanja glasbe, ki jo je mogoče poslušati prek vrhunskega ozvočenja znamke Bang & Olufsen, sestavljenega iz 19 zvočnikov z močjo 755 vatov. Sodelovanje s priznanim inštitutom Fraunhofer pri razvoju je poroštvo za avdiofilsko izkušnjo, primerljivo s prvovrstnim hišnim sistemom.

A odlično ozvočenje ni edina pomembna lastnost prenovljenega avdio sistema. Njegova povezanost s pametnimi telefoni namreč sega prek aplikacije myAudi, saj bodo voznik in potniki s telefoni znamke Apple lahko funkcijo Apple Carplay uporabljali brezžično, brezžično in s pomočjo indukcije pa bo mobilne telefone mogoče tudi polniti. Tudi lastniki pametnih telefonov, ki ne ponujajo indukcijskega polnjenja, ne bodo v ničemer prikrajšani. Audi A4 namreč ponuja tudi možnost priklopa USB tipa C.

A4 tako še naprej ostaja prvak svojega razreda in bo navduševal voznike vseh značajev. V izvedbi S4 tiste, ki si želijo športnega duha, različici Allroad tiste, ki jih nikoli ne bo zapustil pustolovski duh, ter vse druge, ki si želijo 'zgolj' tehnološko dovršene, udobne in vsakodnevno uporabne limuzine ali karavana.

Novo na Metroplay: Ko se govori o hierarhiji, je že prepozno | Bine Volčič in Žiga Faganel