Čeprav so bile možnosti v Sovjetski zvezi in zaveznicah močno omejene, je avtomobilska industrija ustvarila številne edinstvene modele, ki so odražali duh tistega časa.
Izbira avtomobilov v Sovjetski zvezi ni ponujala modelov, ki smo jih poznali na zahodu. Namesto tega so uporabljali domače modele, ki so pogosto nastajali pod strogimi omejitvami socialističnega gospodarstva. Nekateri so bili inovativni, drugi preprosti, tretji pa bizarni in nenavadni. A vsi imajo svoje mesto v zgodovini.
Melkus RS 1000: Vzhodnonemški Lamborghini
Sovjetski Lamborghini? No, skoraj. Melkus RS 1000 je bil eden redkih 'športnih' avtomobilov iz vzhoda. Proizvajali so ga v Vzhodni Nemčiji, oblikovni navdih pa so bili superšportniki iz Italije, predvsem Lamborghini Miura. Imel je celo galebja vrata, kot recimo Mercedes SLS. Tu pa se podobnosti tudi zaključijo, saj se je pod motornim pokrovom skrival le litrski trivaljnik z 51 kilovati moči. Ekskluzivnost mu vseeno ni ušla, saj je bil v desetletju proizvodnje narejen le 101 primerek.
SMZ S3D: Avtomobil, ki so ga podarjali invalidom
Najbolj nenavaden in, vsaj po obliki, najmanj resen avtomobil. SMZ S3D je bil pravzaprav bolj motoriziran nakupovalni voziček kot pravi avtomobil. Sovjetska vlada ga je brezplačno ali po močno subvencionirani ceni dodelila invalidom kot del socialnega programa. Uporabniki pa ga niso smeli kupiti – avtomobil je bil izdan na petletno posojilo, po katerem so ga morali vrniti državi. Čeprav je bil zaradi skromne zasnove pogosto predmet posmeha, je mnogim omogočil mobilnost, ki je prej niso imeli.
ZAZ 965a Zaporožec: Sovjetski "fičko"
Ko so v Sovjetski zvezi načrtovali prvi super-majhen avtomobil, so želeli nekaj čim cenejšega in preprostega. Nastal je ZAZ 965, ki je bil tako majhen, da bi ga lahko parkirali skoraj kjerkoli. Za prve modele je bilo potrebno odšteti le 1800 denominiranih rubljev. Sprva je bil opremljen s komaj 17,5 'konji' in dvovaljnim motorjem za motocikle, a so ga inženirji hitro zavrnili kot neprimernega, zato so ga nadgradili ... na 0,7-litrski štirivaljnik v postavitvi V4 s kar 23 'konji' (17 kilovati moči). To ni bila velika izboljšava, a zadostna, da je model ostal v proizvodnji skoraj desetletje.
UAZ-452: Vojaški kombi
Na prvi pogled bi UAZ-452 lahko zamenjali za hipijevski kombi, a v resnici je vse prej kot to. Zasnovan je bil predvsem za vojsko, civilne službe in robustno družinsko uporabo. S štirikolesnim pogonom je bil idealen za premagovanje zahtevnih siberijskih terenov, pri čemer je lahko deloval na izjemno slabo gorivo, ki je bilo pogosto edina izbira v oddaljenih krajih. Čeprav je bil zasnovan v 60. letih, se njegova proizvodnja, seveda z nekaj osvežitvami, še ni končala. Trenutno so tudi pogost pojav na bojiščih vojne v Ukrajini.