Spletne lestvice pravijo, da so to najgrši avtomobili zadnjih let - imajo prav?

Kateri avtomobili s svojo podobo niso prepričali tako strokovnjakov, kot javnosti? Kar nekaj avtomobilskih portalov se je lotilo rangiranja najgrših avtomobilov zadnjih let in tule so nesrečneži, ki so se na teh neslavnih lestvicah pojavili največkrat. 

Spletne lestvice pravijo, da so to najgrši avtomobili zadnjih let - imajo prav? (foto: Profimedia) Profimedia
4. 2. 2022

Pontiac Aztek (2001 – 2005)

Pri Car and Driver so ta konstrukt označili kar za 'pošastnega', rekoč, da »se tudi blobfish ne bi pokazala s tem avtomobilom.« Kaj je 'blobfish', vprašate? Globokomorska riba, ki nima slovenskega imena (zanjo se uporablja izraz gladkoglava riba), je pa uradno izbrana za najgršo žival na svetu. A vse ni le negativno za Azteka. Svojih pet minut slave je prejel kot avtomobil Walterja White-a v odmevni seriji Kriva pota (Breaking bad) – se ga spomnite? In ne boste verjeli - prav omenjena serija je bila kriva, da je Aztek po koncu proizvodnje postal eden bolj iskanih avtomobilov.

Ford Taurus (1996 – 1999)

Prvotni Fordov Taurus se je odlično prodajal in nihče ni popolnoma prepričan, zakaj so se leta 1996 odločili, da spreminjajo delujoči recept. Ko so predstavili nov dizajn, je prodaja seveda dramatično upadla – ljudi kopica ovalnih oblik, ki je celoten avtomobil spremenila v gigantsko igračko (nekateri so ga primerjali tudi s penicami za v vročo čokolado), preprosto ni prepričala.

Pri Road and Track so to tretjo generacijo Taurusov oklicali za 'najbolj žalosten avtomobil vseh časov' in ob tem opomnili, da je prav od tega dizajna naprej Ford izgubil svojo prodajno moč v segmentu limuzin.

 
 
 
 
 
View this post on Instagram
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

A post shared by American 🇺🇸Cars in Brazil🇧🇷 (@americancarsin)

SsangYong Rodius (2004 - 2013)

Prva generacija korejskega voza ima pomenljivo ime – sestavljena je iz igre besed 'cesta' in 'Zevs', z namenom, da bi ime zvenelo kot 'gospodar ceste'. A gospodar ceste ni navdušil kritikov, ki so v recenzijah tega avtomobila kar tekmovali, kdo ga bo okrasil z bolj živopisnim pridevnikov. Bolj uvidevni so zapisali, da je 'distinktiven', pa da je 'nenavaden' in 'poseben', bolj neposredni pa so trdili, da je 'čudaški', 'grozovit', 'ogaben' in celo 'žalitev za oči'.

V Irish Examinerju so se prve generacije spominjali kot avtomobila, ki je bil videti, kot da so ga "sestavile tri slepe miši", v oddaji Top Gear so se strinjali, da so s tem na novo napisali pravilnik o tem, kaj je grdo, avstralski Sydney Morning Herald piše, da je Rodius videti kot zaklonišče, ki se je sesulo samo vase, spet drugi pa, da je videti kot 'presenečen nilski konj' in tako grd, 'da bi z njim lahko strašili otroke'. Ojej.

 
 
 
 
 
View this post on Instagram
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

A post shared by majopragi (@coches_de_calle)

 
 
 
 
 
View this post on Instagram
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

A post shared by Chods of Madrid (@chodsofmadrid)

Nissan JUKE (2011 – 2017)

Pri Nissanu so Juka promovirali kot zabaven avtomobil, ki dovoljuje bolj samozavestno izražanje, a so ga ljudje očitno videli drugače. Juke je bil močno oglaševan model in se je tudi odlično prodajal, a avtomobilski kritiki niso želeli spregledati tega nekonvencionalnega dizajna.

V publikaciji The Guardian so zapisali, da ima "kratek gobec, žabje oči in je veličastno grd". Leta 2014 je Nissan prvo generacijo nekoliko predelal, a se zdi, da je vse skupaj izpadlo še nekoliko bolj nenavadno. Popolnoma druga zgodba pa je bila potem druga generacija, ki so jo predstavili leta 2019.

Juke

Yugo (1980 – 2008)

Tule bo kar nekaj navzkrižnih mnenj, kajne? Yugo se zdi kar nekoliko preveč lahka tarča, obenem pa je v Sloveniji mnogim še vedno simbol otroštva in preprostejših časov. Da ga spletno občinstvo vlači po tovrstnih lestvicah je posledica izvoza, ko je Yugo romal v Ameriko in se tamkajšnjim voznikom od 1985 do 1992 ponujal pod oznako Yugo GV. V Združenih državah so skupno prodali 141.651 primerkov.

Yugo

Fiat Multipla (1998 – 2004)

Nekateri pravijo, da je kot iz risanke, večinoma pa se vsi strinjajo, da je Fiat Multipla kršil kar nekaj estetskih zapovedi. Pri izdelavi so v popolnosti stavili na praktičnost, zato je zunanjost pač morala utrpeti nekaj nujnih kompromisov.

Če kaj, je Multipla prostorna in smo jo prav zato tudi na slovenskih cestah ugledali kar pogosto, a so se leta 2004 vendarle odločili, da potrebuje preoblikovanje. Na portalu Car Throttle so ji nalepili kar titulo najgršega avtomobila vseh časov (na drugo mesto pa uvrstili prej omenjenega Pontiac Azteka).

Fiat Multipla

Renault Avantime (2001 – 2003)

Nekaj zelo unikatnega, če že ne ravno estetskega, se je skrivalo v celostni zasnovi tega škatlastega posebneža, ki je s svojo prostornostjo pritegnil predvsem voznike, vajene svojih udobnih Escapov. Avantime je imel velika, izrazita vrata, stekleno streho, ki je namigovala na prihodnost in poševno zadnje okno, ki se je potem ponovilo še pri nekaterih kasnejših modelih.

A v dveh letih je bilo prodanih zgolj okoli 8.500 primerkov, zato so se pri Renaultu odločili, da je to linijo potrebno čim prej zaključiti. Leta 2011 so v dokumentarnem filmu Renault Icons, kjer se spominjajo svojih preteklih modelov, tudi sami priznali, da je bil Avantime manjša katastrofa.

Avantime

Jeep Compass (2007 – 2011)

Zamislili so si ga kot Jeep za začetnike, prvič pa se je pojavil leta 2007, ko so ga na portalu Motor Trend označili za 'lutko z obrazom Hello Kitty mucke'. Jeep Compass je bil osnovan na principu Dodge Caliberja, kar pomeni, da kritiki tudi med vožnjo niso uživali. Ideja, da je avtomobilska znamka, ki se ponaša z off-road terenci, naredila terenca za na ceste, je zmotila poznavalce, ki so se ustrašili pomehkuženja te legendarne znamke.

Pri Jeepu so vseeno vztrajali in Compass se je tako kar nekaj let razkazoval po avtomobilskih salonih, dokler ga niso leta 2011 prenovili, da je bil videti kot otrok Grand Cherokeeja, potem pa leta 2018 končno pripravili drugo generacijo, ki je videti precej bolj impresivno.

Jeep