Spoznajte simpatično bejbo, ki je v Netflixovi dirkaški seriji pometla z vso konkurenco, pred časom pa jo je pot zanesla tudi v Slovenijo

9. 8. 2022 | Nika Arsovski
Deli

Enaintridesetletnica s svojimi zavidanja vrednimi dosežki podira vse stereotipne predstave o nežnejšem spolu na Bližnjem vzhodu. Ko boste slišali, kaj vse je mladenka v življenju že dosegla in kakšne mejnike podira, vas bo vrglo na rit.

So ljudje, ki te v hipu začarajo s svojo dobro energijo in širokim nasmehom. Bushra Nasr je brez dvoma ena izmed njih. Dekle, rojeno v Siriji, je večji del otroštva preživelo v Dubaju, pred 15 leti se je vrnila v Sirijo, ob začetku vojne pa je zatočišče ponovno našla v Združenih arabskih emiratih.

Zmagovalka Netflixovega šova »The Fastest« je pred dnevi obiskala Slovenijo, njen dvotedenski obisk pa je bil vse prej kot počitek, saj je bil avtomobilistično, tudi letalsko obarvan.

Če začnemo na začetku, kaj je zaslužno, da se dekle, rojeno v Siriji, tako močno zaljubi v avtomobilizem in dirkanje?

Že v zgodnjem otroštvu sem se ogromno družila s fanti, naši pogovori pa so se gibali okrog avtomobilov, koles itd. Imam brata, s katerim sva ves čas tičala skupaj, zato so naju klicali kar »dvojčka«. Prav on je bil velik navdušenec nad avtomobili in po njegovi zaslugi sem se tudi sama zaljubila vanje. Skupaj sva gledala Top Gear in občudovala avtomobile. Že od nekdaj sem oboževala hitrost, zato sem takoj po opravljenem vozniškem izpitu začela obiskovati dirke. Želela sem pridobiti kar največ znanja, velika zasluga za to pa gre predvsem mojemu bratu.

Kje pa ste opravili vozniški izpit?

Prvega sem z 18. leti pridobila v Siriji, drugega pa še v Dubaju. Ceste v Siriji so precej bolj razgibane, v Dubaju pa prevladuje ravnina. (smeh) Po drugi strani pa imaš na dubajskih cestah polno voznikov in ogromno prometa. Obe vozniški dovoljenji sem pridobila z vožnjo v klasičnem avtomobilu z menjalnikom, ne avtomatiku. To v Dubaju ni običajno. Moja inštruktorica se je držala za glavo, češ, kaj mi je tega treba. (smeh)

Predvidevam, da zaradi boljše vozniške izkušnje?

Seveda, želela sem kupiti avtomobil z ročnim menjalnikom. Tudi večina dirkaških avtomobilov ima tak menjalnik, kar je bil glavni razlog za mojo odločitev.

Veliko otrok sanja o tem, da bodo nekoč postali dirkači, le redkim pa to resnično uspe.

Na bližnjem vzhodu boste našli veliko dirkačev, vendar pa sta opazna hudo pomanjkanje sponzorjev in posledična odsotnost finančne podpore. Prav zato ima večina dirkačev ob dirkanju še redno zaposlitev, s katero se preživljajo in financirajo svoje dirkaške izdatke. Tudi sama nisem izjema. Prav tako se mi zdi pomembno, da imaš dobro razvejano mrežo poznanstev. Prav po zaslugi prijatelja sem namreč prišla v Netflixov šov »The Fastest«. Prijatelj, ki je profesionalni »drag« dirkač, me je namreč predlagal producentom.

Kako pa vam je uspelo ob redni službi sodelovati še v šovu?

V tistem času sem ravno dobila novo mesto znotraj podjetja, v katerem delam, zato je bilo to še toliko težje. Na srečo sem bila deležna veliko podpore s strani delodajalca, zato sem si brez težav vzela deset dni dopusta, ki smo ga izkoristili za snemanje. Snemanja so potekala ves dan, na najrazličnejših lokacijah v Združenih arabskih emiratih.

 
 
 
 
 
View this post on Instagram
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

A post shared by Bushra Nasr بشرى نصر (@bushra.nsr)

Kaj pa vam je predstavljalo največji izziv v šovu?

Nepredvidljivost. Velik izziv je predstavljalo dejstvo, da nismo vedeli, kaj nas čaka. Ko sem namreč podpisala pogodbo za šov, so mi dejali, da bom morda sodelovala v eni »drag« dirki. Na koncu sem jih odpeljala pet. Ko smo se tako zjutraj zbudili, nismo vedeli, kaj nas čaka tisti dan. Prav zato je faktor presenečenja predstavljal še dodaten izziv. Pa tudi vreme. Snemali smo namreč marca in aprila, pri 40 in 45 stopinjah Celzija. Včasih si po uro in dlje čakal v avtomobilu na začetek dirke. Oblečen v obleko, s čelado na glavi.

Če se ne motim, je bilo to vaša prva izkušnja z »drag« dirkanjem?

Res je. Pred tem sem že imela izkušnjo z drag stezo, a tega je bilo šest ali sedem let nazaj. Že takrat sem imela odličen odzivni čas. To pa je bila moja prva prava »drag« dirka.

Ne vem za vas, a mene bi bilo na smrt strah.

Tudi mene je bilo. Opažam pa, da me je vse manj strah, saj se strahovi preobrazijo v težko pričakovanje. Poleg tega nisem dirkala v lastnem avtomobilu. Običajno smo imeli na voljo res dobre super avtomobile, vredne več deset ali sto tisočakov. Dirkala sem torej v avtomobilu, ki sem ga pred tem imela priložnost voziti le enkrat samkrat in je pripadal drugemu lastniku, ta pa ga je po koncu dirke dobil nazaj. Le upal si lahko, da bo cel. (smeh)

Kaj je po vašem mnenju botrovalo vaši zmagi? Kaj je prevesilo tehtnico v vašo prid?

Menim, da mentaliteta. Številni dirkači so v zadnjih dneh postali preveč nervozni, podvrženi čustvom. Dva dirkača sta tekom snemanja želela vreči puško v koruzo. Jaz pa sem ostala mrtvo hladna, kar je opazila tudi produkcija. Nekaj dni pred koncem je k meni pristopila producentka in se čudila, kako sem lahko tako mirna. No, razlogov za to je kar nekaj.

Pogosto sem bila deležna žaljivk s strani sotekmovalcev t.i. »trash talk«. Pred dirko so me tako izzivali, češ, da naj ne pozabim na launch control ali kaj drugega. »Kar govorite. Vaše besedno smetenje je zame bencin,« sem jim odgovarjala. (smeh)

Nekje sem prebrala, da je prav vožnja tista, ki vas pomirja.

Res je! Vožnja je zame terapija. Sem ena tistih, ki se po napornem dnevu iz užitka usede za volan in odpelje po cestah.

Dobili ste priložnost, da sedete za volan nekaterih sanjskih avtomobilov.

Res je. Pogosto zato še dandanes dobivam sporočila, češ s čim se ukvarjam v življenju, da is lahko privoščim tako hude avtomobile. (smeh)

Kateri izmed avtomobilov pa se je po vašem mnenju najbolje odrezal?

Uh, dobro vprašanje. Pred časom me je zelo presenetil električni Porsche Taycan. Moja pričakovanja so bila pred vožnjo zato precej nizka, a me je avtomobil pozitivno presenetil. Tako s svojo končno hitrostjo, pospeški itd. Kadar sedeš v nov avtomobil, so vedno prisotni metuljčki, ki pa po nekaj kilometrih izginejo. Pri Taycanu pa so bili prisotni precej dlje. Poleg tega pri številnih električnih avtomobilih vozniška izkušnja trpi na račun elektrifikacije, pri Porsche Taycanu pa te težave ni.

 
 
 
 
 
View this post on Instagram
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

A post shared by Bushra Nasr بشرى نصر (@bushra.nsr)

Kaj je pa je po vašem mnenju največja zmota, ki so si jo ob gledanju oddaje ustvarili gledalci, dirkači?

Vsi so bili prepričani, da sem zmagala zaradi svojega avtomobila, Porsche 911 Turbo. A če ga primerjate z ostalimi vozili na dirkališču, boste videli, da ima izmed vseh najmanj konjskih moči (620). Ostali so imeli vse tja do 900 konjskih moči. Odločala je zbranost, odločale so majhne napake. Priznam, imela sem zelo zanesljiv avtomobil, sicer pa zmago pripisujem močni mentaliteti. Rezultat je v polovici odvisen od avtomobila, drugo polovico pa prispeva voznik.

In kater je po vašem mnenju najboljši avtomobil vseh časov?

Svojega najljubšega avtomobila še nisem imela prilike voziti. Zelo rada bi nekoč sedla za volan Alfa Romeo Disco Volante, ki ga ni enostavno najti.

Kaj pa se trenutno nahaja v vaši garaži?

Vozim Ford Focus ST, pred kratkim pa sem kupila Nissan Patrola letnik 1986. Poleg tega pa se v moji garaži nahaja še motor Yamaha MT07

Kater je bil najboljši kompliment, ki ste ga dobili kot voznica?

Rada vidim, kadar rečejo, da sem dober voznik. Kadar me torej postavijo ob bok vsem voznikom, ne le voznicam. Menim, da si tudi ženske v dirkaškem poslu zaslužimo enakovreden položaj kot naši moški kolegi. Prav zato mi je všeč, kadar me obravnavajo kot vse druge.

Je bilo v začetku kako drugače?

Spomnim se, ko sem nekoč sodelovala v dirki, pa je organizator predlagal, da bi imeli posebno dirko samo za ženske voznice. A kaj, ko sem bila edina. S kom bom torej tekmovala?! (smeh) Želela sem se pomeriti s fanti! Pogosto se je tudi zgodilo, da so mislili, češ da sem le dekle katerega izmed dirkačev. (smeh)

Še ena hecna prigoda pa se mi je pripetila pred kratkim, ko sem začela z opravljanjem letalskega izpita. Ravnatelj šole me je prvič srečal na hodniku in bil prepričan, da sem prišla na panoramski polet. Tako sem mu razložila, da sem učenka na šoli, in bil je pozitivno presenečen. (smeh)

Uh, torej se bo motorističnemu in avtomobilističnemu, kmalu pridružil še letalski izpit. Kako to?

To so moje otroške sanje. Pred osmimi leti sem prvič sedela za krmilom letala in sprejela odločitev, da bi nekoč rada letela tudi sama. Ne z namenom, da postanem pilotka, temveč predvsem za lasten užitek.

Kaj pa v prihodnosti? Morda še kakšen navtični izpit?

(smeh) Ne, zaenkrat so mi ti trije dovolj. (smeh)

 
 
 
 
 
View this post on Instagram
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

A post shared by Bushra Nasr بشرى نصر (@bushra.nsr)

Zasledila sem, da želite biti s svojim delovanjem vzor mlajšim dekletom, da dosežejo svoje sanje.

Seveda, to se mi zdi zelo pomembno. Pred časom se je v Dubaj preselila tudi moja mlajša sestra, ki mi zdaj večkrat dela družbo na drift dogodkih. Ko se vozi z menoj, jo niti najmanj ni strah. Veseli me, da me rada spremlja, morda pa bo v prihodnosti razvila strast za driftanje. Pisalo mi je tudi dekle iz Kazahstana, češ, da si želi nekoč dirkati in voziti avtomobile. Super, je če lahko nekoga navdušiš za te stvari.

Kaj pa ste sami želeli postati v otroštvu?

Že od nekdaj sem želela delati v letalstvu. Te priložnosti nisem dobila, zato je letanje postalo neke vrste moj hobi.

Prebrala sem tudi, da želite postati naslednji Jeremy Clarkson.

Ja! (smeh) Jeremy me navdušuje že vse od otroštva, bodisi zaradi svoje velike ljubezni do avtomobilov, potovanj,… Zdaj na nek način živim to življenje, saj je tudi meni omogočeno voziti vse te avtomobile. Ne bom naslednji Jeremy Clarkson, bom naslednja Bushra Nasr. (smeh)

Kakšne vrste voznica pa ste sicer? Predvidevam, da tudi na cesti znate pritisniti na plin.

Res je, sem precej dinamična voznica. Tudi na cesti sem zelo tekmovalna, če je le dovoljeno. (smeh) V zadnjem času sem svojo vožnjo nekoliko prilagodila, saj marsikomu na sovoznikovem sedežu ni bilo preveč prijetno.

Moja sodelavka mi je, takoj ko je sedla v avtomobil, zabičala, da ne smem voziti čez 100 km/h. (smeh)

Ste za volan sedli tudi v Sloveniji?

Sem, vozila sem Alfa Romeo 147,  električni avtomobil CUPRA Born, Mercedes-Benz razreda E, pa tudi močnega Mercedesa GLE 63 AMG po zaslugi autobroker.si. Podjetju Pesakrompir se lahko zahvalim, da je moj obisk v Sloveniji zelo avtomobilistično obarvan. Na ta način bom bolje spoznala tudi slovensko kulturo vožnje, avtomobile, ceste.

In kakšna se vam za zdaj zdi slovenska vozniška kultura?

Super! Všeč mi je, da je toliko ljudi povezanih z dirkanjem. Včeraj sva kosila v restavraciji enega izmed dirkačev, ki tekmujejo na gorskih dirkah. Prav tako je veliko ljudi, ki se ukvarjajo z letalstvom.

Novo na Metroplay: "Ne obstaja tema, o kateri se ne bi smeli šaliti!" - Lado Bizovičar | Mastercard® podkast navdiha z Borutom Pahorjem