Koncern je skoraj spravil na kolena, sedaj pa bo milijone zapravljal za vino in letala

18. 4. 2025 | Gregor Žvab
Koncern je skoraj spravil na kolena, sedaj pa bo milijone zapravljal za vino in letala (foto: Profimedia)
Profimedia

Nekdanji izvršni direktor Stellantisa se pospešeno pripravlja na življenje po avtomobilizmu.

Po več kot 50-letni karieri v mednarodni avtomobilski industriji se Carlos Tavares, nekdanji izvršni direktor skupine Stellantis, umika s svetovnega odra in svoje ambicije usmerja v domačo Portugalsko. Po odhodu iz koncerna decembra lani je zdaj tudi uradno potrdil, da se bo posvetil lokalnim poslovnim projektom, med katerimi izstopa vinarstvo in morebitno udeležbo pri privatizaciji nacionalnega letalskega prevoznika TAP Air Portugal.

Zlato slovo

Tavaresov odhod iz Stellantisa ni bil le poslovno, temveč tudi finančno izjemno donosen. Delničarji so mu 15. aprila odobrili paket v višini 35,1 milijona evrov, ki vključuje 23,1 milijona evrov osnovne plače za leto 2024 ter dodatnih 12 milijonov evrov odpravnine in nagrad za dosežene mejnike.

Vse to v obdobju, ko se je skupina Stellantis soočala z upočasnjeno prodajo v ZDA in zamudami modelov v Evropi, kar je zmanjšalo dobičkonosnost in povečalo napetosti med Tavaresom ter politiki, trgovci in sindikati. Kljub temu pa ostaja njegova vloga v preteklosti ključna – predvsem pri uspešni preobrazbi francoskega PSA in kasnejši združitvi s Fiat Chryslerjem.

Novi izzivi: letalski promet in lastna vinska klet

V intervjuju za portugalsko televizijo je 66-letni Tavares razkril, da razmišlja o sodelovanju pri privatizaciji TAP Air Portugal, kjer ga k vstopu v lastniško strukturo spodbujajo prijatelji in nekdanji sodelavci. Hkrati je del konzorcija, ki se poteguje za delež v SATA Azores Airlines, regionalnem prevozniku na Azorih.

A avtomobili in letala niso več edina strast nekdanjega avtomobilskega šefa. Zadnja leta Tavares aktivno deluje na svoji kmetiji v osrednji Portugalski, v regiji Douro pa se je lotil pridelave prve serije portovca iz lastnega vinograda.

Od testnega voznika do šefa giganta

Carlos Tavares je rojen v družini učiteljice in računovodje, Portugalsko pa je zapustil pri 17 letih, ko se je odpravil študirat v francoski Toulouse. Po diplomi na prestižni šoli École Centrale Paris je svojo pot začel pri Renaultu kot testni voznik, pozneje pa se je pod mentorstvom Carlosa Ghosna povzpel v najvišje vodstvene strukture. Leta 2021 je postal prvi izvršni direktor združenega koncerna Stellantis.

Tavares se tako poslavlja od avtomobilske industrije s polno denarnico in novimi načrti doma – z željo, da znanje iz globalnega poslovnega sveta prenese v razvoj portugalskih podjetij.

Kultna znamka je dosegla pomemben mejnik svojega tržno najuspešnejšega modela zadnjega časa

Novo na Metroplay: “Slovenci plačujemo previsok davek za svojo trdoživost.” | Aljoša Bagola