"Odkar vozim Alfo pa mi je všeč, da se vozniki med seboj pozdravljamo. Z avtomobili drugih znamk se mi to ni dogajalo."
Ena najuspešnejših slovenskih modnih oblikovalk Maja Ferme je pred časom uresničila svoje dolgoletne sanje. Pred dobrim letom dni se je z družino odpravila na pot okrog sveta. Od Azije do Avstralije, Nove Zelandije in Francoske Polinezije, pa na drugo strani do ZDA in naprej do Afrike.
V skoraj letu dni so tako zamenjali nešteto rent-a-car vozil, preizkusili najrazličnejša (ne)običajna prevozna sredstva in nanizali več tisoč letalskih milj. Danes je Majin vsakdan bolj prizemljen, a zato nič manj pester. Njen zvesti sopotnik na poti pa je nihče drug kot Alfa Romeo Tonale.
Kakšne vzporednice je mogoče po vašem mnenju potegniti med svetom mode in avtomobilskim oblikovanjem?
Teh vzporednic je kar nekaj. Moda je, vsaj zame, odraz časa v katerem živimo in ga soustvarjamo. Pri vsakem oblikovanju, ne glede na to, ali gre za avtomobil ali oblačila, pa pomembno komponento predstavlja čustveni del. In namen vsakega oblikovalca je doseči prav tega.
Znamki Premium FERME in Alfa Romeo imata v osnovi precej skupnega. Obe sta premium znamki, ki ju odlikuje tehnološka kakovost in dovršenost v detajlih. Navdihujoči dizajni in čustveni odzivi.
View this post on Instagram
Kaj pa sami najprej opazite pri vozilu? Vam je bolj pomembna notranjost ali zunanjost?
Najprej seveda opazim zunanjost in detajle, ki mi morajo biti po godu. Avtomobil ti mora biti vizualno všeč, prav tako kot človek, v katerega se potencialno zaljubiš. A če je zunanjost še tako dobra, me bo avtomobil pustil hladno, v kolikor tega ne podpira tudi izdelana notranjost s tehnološkimi specifikacijami.
Kater pa je bil vaš prvi avtomobil? Ste ga podedovali ali kupili z lastnim denarjem?
Moj prvi je bil Yugo, ki sem ga v uporabo dobila od staršev. Tega je že davno, a z njim sem na cesti doživela marsikaj. (smeh) Precejkrat sem se vozila v Ljubljano, kjer sem študirala in vmes pobrala nemalo štoperjev.
Danes le poredko menjam avtomobile. Običajno avtomobil vozim, dokler gre, čeprav mi prigovarjajo, da je skrajni čas, da ga zamenjam. Razen zadnjega sem prodala pred časom, saj smo finance namenili za pot okrog sveta.
Kaj pa potemtakem vozite danes?
Sem ponosna voznica Alfa Romeo Tonale, hibridne lepotice s 4x4 pogonom v Ferarri rdeči barvi.
Zakaj vašega avtomobila ne bi zamenjali za nič na svetu? Kaj pri njem vas prepriča?
Dejansko ga šele dobro spoznavam, a všeč mi je precej stvari. Od njegove elegance in kompaktnosti, pa do športnega videza. Navdušujejo me detajli in ikoničen del prednje maske, oblikovan v trikotnik, ki odlično sovpade z V-neck puloverjem znamke Premium FERME.
Alfa Romeo Tonale je opremljen z vrhunsko tehnologijo in kot prvi avtomobil na svetu predstavlja tehnologijo nezamenljivih žetonov (NFT), resnično inovacijo v avtomobilski panogi. Ne morem niti mimo 4x4 pogona, zaradi česar je primeren tudi za bolj terenske poti. Poleg tega je fino, ker je kot priključni hibrid primeren tako za mestno vožnjo kot tudi za daljše poti.
Vaš avtomobil je obarvan v Ferrari rdečo barvo, prav to pa je tudi barva prvega puloverja Premium Ferme. Naključje?
Sama sem mnenja, da naključij v življenju ni. Vse se zgodi z razlogom. Rdeča barva pri našem puloverju je simbol strasti, poguma, hitrosti in odličnosti, ki jih potrebuješ pri vrhunskem oblikovanju. Vse to so bistvene lastnosti za uspeh. Tako blagovne znamke, kot tudi posameznika. Ima pa prav ta rdeča tudi poseben pomen v svetu športa, od koder izhajata tako pulover Premium FERME kot tudi Alfa Romeo.
Vam vožnja sicer predstavlja užitek ali le premagovanje razdalj?
Starejša ko sem, bolj uživam v vožnji. Najraje vozim zvečer, ko so ceste prazne. Takrat se prepustim razmišljanju in se sprostim.
Pa vendar, vsakemu kaj dvigne pokrov, tudi v prometu. Kaj vas na cesti najhitreje spravi s tira?
Uh, načeloma sem precej mirna voznica in se le poredko razburjam. Najbolj me s tira spravijo neuvidevni vozniki, tisti, ki se obnašajo, kot da so na cesti povsem sami. Odkar vozim Alfo pa mi je všeč, da se vozniki med seboj pozdravljamo. Z avtomobili drugih znamk se mi to ni dogajalo.
Pred časom ste se z družino podali na pot okrog sveta.
Res je. Lani v začetku januarja smo se odpravili na pot, na kateri smo naredili več kot 100 tisoč kilometrov. Obiskali smo kar 19 držav, kar je za obdobje slabega leta kar precej. To pa pomeni, da smo zamenjali kar nekaj prevoznih sredstev – od klasičnih do malo manj klasičnih. Pot okrog sveta bi priporočila res vsakomur. Ne bi verjeli, kako veliko se ti zgodi v tako kratkem času.
View this post on Instagram
Katero je bilo najbolj nenavadno prevozno sredstvo na tej poti?
V Los Angelesu smo si vsi lomili vratove, ko smo videli avtonomne taksije brez voznika. To je bil zanimiv uvid v prihodnost. Na Filipinih so nas domačini povabili v predelan motor z napol kabino, kamor se nas je stlačilo kar 6. Joj, koliko smeha je spremljalo naše potovanj s tem prevoznim sredstvom, čigar imena sploh ne poznam. (smeh)
Lepe spomine imam tudi na Japonsko, ko nas je s peresno lahkoto po starem delu mesta prevažal tekač z rikšo. Kasneje smo izvedeli, da je profesionalni igralec ragbija in da mu prav rikša predstavlja odličen trening.
Kaj pa vas je na tej poti, v navezavi na promet najbolj presenetilo?
Vsaka država ima svoja pravila. V Indiji smo tako imeli svojega voznika, ker sami na cesti najverjetneje ne bi preživeli. (Smeh) Voznik nam je sam rekel, da se tam ne smeš držati pravil, če želiš preživeti. To je bil pravi šok napram našim cestnim pravilom. Sicer pa sem mnenja, da kamorkoli greš, se pač prilagajaš tamkajšnjim pravilom in običajem.
Bilo je prav zabavno, ko so me na Filipinih vsi prav hecno gledali, medtem ko sem iskala varnostni pas. Bili so celo malo užaljeni, češ, če jim ne zaupam. Potem sem se enostavno odvadila uporabljat varnostni pas, a sem se ob obisku Japonske spet morala na hitro privadit.
View this post on Instagram
Kje vse pa ste si izposodili avtomobil?
Skoraj povsod, le v Indiji smo najeli voznika z avtom. Novo Zelandijo smo tako v veliki meri prevozili z avtomobilom, tudi po ZDA smo z rent-a-car naredili precej kilometrov, po vzhodni obali smo se podali vse do Las Vegasa. Prav tako smo večino manjših otokov prevozili z avtom in tako res ogromno videli in doživeli. Na dan smo nanizali tudi 1000 km.
Preberite še:
Novo na Metroplay: Kaj lahko pri e-mobilnosti storimo doma, da zmanjšamo tveganje za požar?