Temu možakarju se lahko zahvalimo, da je danes vožnja po avtocesti udobnejša.
Pod izumiteljstvo tempomata se podpisuje Ralph Teetor, inženir, ki je pri petih letih nesrečno oslepel. Kot deček se je namreč narodno igral z nožem, ta pa mu je zdrsnil iz rok in rezilo se mu je zadrlo v oko.
Poškodba in posledično vnetje sta bila tako huda, da je Ralph v enem letu od nesreče popolno oslepel na obe očesi. Kljub temu pa je Teetor zgradil zavidanja vredno kariero.
Oče in strici so ga izšolali za strojnika in pri 13 letih je Teetorju uspelo izdelati svoj prvi avtomobil. Leta 1912 je diplomiral iz strojništva na Univerzi v Pensilvaniji. Sčasoma se je pridružil družinskemu podjetju Perfect Circle Corporation kot vodilni inženir.
Teetorjev občutek za hitrost
Teetor je pomagal izpopolniti in izboljšati modele podjetja. Ker ni videl, so se bolj izostrili njegovi preostali čuti, zaradi česar so se številni zanašali na njegov izjemni občutek za dotik.
To pa ni bil edini čut, ki se je ob izgubi vida izostril. Teetor je imel svojega voznika, ki je imel navado spreminjati hitrost glede na to, ali govori z njim ali ne. Ta nedoslednost mu je počasi šla na živce. Kot odgovor je Teetor začel izdelovati avtomobilsko napravo za nadzor hitrosti.
Prvi tempomat vgrajen leta 1958
V desetih letih je napravo izpopolnil. Leta 1945 je registriral patent za 'Speedostat'. Prvi avtomobili s tempomatom so se pojavili leta 1958 (Chrylser Imperial). Napravo so pri Cadillacu pozneje preimenovali v Cruise Control in sčasoma je postala standardna funkcija v skoraj vseh avtomobilih in do danes doživela številne evolucijske korake, saj se tempomat povezuje z radarjem za samodejno uravnavanje oddaljenosti od avtomobila spredaj ter s podatki o dovoljeni hitrosti in konfiguraciji ter topografiji cest.
Preberite še
Novo na Metroplay: Vidnost in varnost v prometu: "Zgoditi se mora 'aha moment', da spremenimo svoje navade"