Nemške avtoceste so ene redkih, kjer lahko (vsaj na posameznih odsekih) brez skrbi pohodite plin. Pa veste, zakaj je tako?
Autobahn, nemško avtocestno omrežje je eno redkih, če ne kar edino, kjer lahko svoj avtomobil poženete do maksimuma. Posamezni odseki nemških avtocest so namreč brez omejitev hitrosti, kar pomeni, da lahko vozite, kakor hitro želite.
Oziroma kakor hitro vam omogoča avtomobil. Pred časom smo objavili posnetek voznika, ki si je »dal duška« in s kar 250 km/h peljal po avtocesti.
Seveda je jasno, da nemške avtoceste v celoti le niso brez omejitev.
Temveč le posamezni odseki. Po nekaterih podatkih je brez omejitve hitrosti kakih 60 odstotkov nemških avtocest, torej približno 8000 km.
Približno ena tretjina ima dolgoročne omejitve, na nekaterih pa je hitrost omejena zaradi del na cesti oz. drugih razlogov. Za celotno nemško avtocesto sicer velja priporočljiva hitrost 130 km/h.
In zakaj so nemške ceste v večji meri brez omejitev?
Ko se je v tridesetih letih 20. stoletja začela gradnja avtoceste, omejitve hitrosti pravzaprav niso obstajale.
Prvi odsek nemške avtoceste je bil zgrajen za prevoz diplomatov iz Kölna v Bonn med drugo svetovno vojno, ko se je vojna vihra končala, pa se je avtocestna mreža hitro razširila.
Nemčija, dežela številnih proizvajalcev avtomobilov, omejitve hitrosti na avtocesti tako nikoli ni v resnici omejila. Prav to pa že od nekdaj privlači posameznike, da preizkusijo meje svojih jeklenih konjičkov.
Leta 1938 je Rudolf Caracciola dosegel hitrost 432 km/h za volanom Mercedes-Benza W125 in postavil svetovni rekord za največjo hitrost na javnih cestah.
Pred kratkim je nemško tuning podjetje, imenovano 9ff, testiralo posebno izdajo Porscheja 911 na avtocesti in doseglo 380 km/h.
Skratka omejitve hitrosti ni, ker je Nemčija 90 let kasneje še vedno noče, čeprav je v zadnjem času zaslediti novice, da bi se tudi to utegnilo spremeniti.
Eden od razlogov, zakaj ni omejitve hitrosti, je tudi ta, da ni potrebna. Glede na število prebivalcev je namreč število prometnih nesreč v Nemčiji med najnižjimi na svetu s 3,7 smrti na 100.000 prebivalcev. To je kar 70 % manj kot recimo v ZDA.
Nekateri pravijo, da so ljudje ravno zato, ker ni omejitev hitrosti, pri vožnji bolj pozorni.
Prav tako je treba omeniti, da čeprav omejitve hitrosti same po sebi ni, je odgovornost voznika v primeru nesreče neposredno povezana s tem, kako hitro je vozil ob trčenju. Z drugimi besedami, v primeru nesreče bo sodnik verjetno odločil v korist tistega, ki je vozil počasneje.
Preberite še: Naredili so jih že tri milijone
BONUS VIDEO: Renault, ki piše zgodovino: Napočil je konec bencinu in legendarni oznaki …
Novo na Metroplay: Maja Keuc iskreno o življenju na Švedskem in kaj jo je pripeljalo nazaj