Ekrani na dotik postajajo velika nevarnost za zbrano vožnjo. Poglejte, kateri so se odrezalo najslabše.
Ekrani na dotik naj bi olajšali vožnjo in poskrbeli za bolj enostaven dostop do informacij. A na žalost je njihov učinek pogosto nasproten, saj zahtevajo več pozornosti voznika, kot klasični gumbi.
V Veliki Britaniji je zato mogoče opaziti glasbe pobude za vrnitev le teh. Kar devet od desetih vprašanih je, po pisanju Daily Mail, izrazilo željo, da bi proizvajalci avtomobilov opustili trend zaslonov na dotik, ki motijo voznike med vožnjo.
V okviru raziskave, ki jo je izvedla platforma What Car? so tako strokovnjaki testirali info-zabavne sisteme kar 21 različnih proizvajalcev. Vse z namenom, da bi ocenili njihovo uporabo in vpliv na voznika med vožnjo.
Najvišjo oceno na testu je dosegel BMW-jev sistem iDrive 8 z impresivnimi 87 odstotki, zahvaljujoč sistemu glasovnega upravljanja in intuitivnemu vmesniku. Dobro se je odrezal tudi Renaultov OpenR z rezultatom 83 odstotkov, medtem ko je bil Volvov sistem, ki temelji na Googlu, tretji z rezultatom 68 odstotkov. Bistveno slabše, v resnici kar najslabše, se je izkazal Interlink sistem, ki je vgrajen v Opel Corso.
Lestvica najmanj motečih info-zabavnih sistemov:
1. BMW: 87 % (sistem iDrive 8 s 14,9-palčnim zaslonom)
2. Renault: 83 % (sistem OpenR z 12-palčnim zaslonom)
3. Volvo: 68 % (Googlov sistem z 9-palčnim zaslonom)
4. Mercedes-Benz: 63 % (sistem MBUX z 12,8-palčnim zaslonom)
5. Porsche: 62 % (sistem za upravljanje komunikacije 6.0 z 10,9-palčnim zaslonom)
6. Audi: 61 % (sistem MMI Navigation Plus z 10,1-palčnim zaslonom)
7. Land Rover: 60 % (sistem Pivi Pro z 10-palčnim zaslonom)
8. Tesla: 57 % (17-palčni zaslon)
9. Kia: 53 % (sistem Connected Car Navigation Cockpit z 12,3-palčnim zaslonom)
10. Hyundai: 53 % (Connected Car Navigation Cockpit sistem z 12,3-palčnim zaslonom)
11. DS: 52 % (10-palčni zaslon z glasovnim upravljanjem IRIS)
12. Ford: 51 % (sistem E-Sync4A s 15,5-palčnim zaslonom)
13. Genesis: 45 % (14,5-palčni zaslon)
14. Volkswagen: 43 % (sistem Discover Pro z 12-palčnim zaslonom)
15. Lexus: 42 % (sistem Link Pro s 14-palčnim zaslonom)
16. Peugeot: 36 % (sistem i-Connect z 10-palčnim zaslonom)
17. Nissan: 33 % (komunikacijski sistem 5G z 12,3-palčnim zaslonom)
18. Mazda: 28 % (sistem povezave z 10,3-palčnim zaslonom)
19. Honda: 25 % (povezani navigacijski sistem z 9-palčnim zaslonom)
20. Suzuki: 24 % (sistem Pioneer SLDA z 9-palčnim zaslonom)
21. Opel: 22 % (sistem Interlink z 10-palčnim zaslonom)
Preberite še:
Novo na Metroplay: "Prebivalec Sardinije in prebivalec Ljubljane se razlikujeta v tisoče stvareh" | Leon Bedrač, 3. del