Po poročilu sodeč, je prav v tej državi opravljanje izpita tudi najzahtevnejše.
Če veliko potujete, vam je najbrž jasno, da težavnost opravljanja vozniškega izpita v vseh državah vendarle ni ista. Spletna stran Zutobi je zato naredila zanimivo raziskavo, v kateri je z analizo stroškov, zahtevnosti in starosti poskušala ugotoviti, v katerih državah je opravljanje vozniškega izpita najdražje in kje je najbolj ugodno, hkrati pa je pripravila tudi lestvico držav, v katerih je najtežje pridobiti vozniški izpit.
Omeniti velja, da so pri raziskavi upoštevali le omejen nabor držav. Država, ki kraljuje na vrhu obeh seznamov, pa nam je presneto blizu.
Države, kjer je opravljanje vozniškega izpita najdražje
Na prvo mesto seznama se je uvrstila Hrvaška. Hrvati morajo v povprečju plačati 960 evrov več kot večina držav za opravljanje vozniškega izpita. Vozniki na Hrvaškem morajo za opravljanje vseh testov in pridobitev vozniškega dovoljenja odšteti okoli 1085 evrov, kar je precej več od preostalih držav, zajetih v raziskavi.
Malezijski vozniški izpit je zelo temeljit in zato zelo drag. Kandidati morajo tako kot pri nas opraviti teoretični in praktični preizkus. Poleg tega morajo Malezijci za volanom preživeti najmanj 33 ur. Čeprav je skupna cena 588 evrov nižja od hrvaške, je še vedno dovolj visoka, da je zasedla drugo mesto na seznamu.
Majhna pirenejska kneževina Andora je tretja najdražja država za opravljanje vozniškega izpita s skupnimi stroški nekaj več kot 466 evrov. Ker je Andora tako majhna, vsi testi potekajo en dan v tednu v istem testnem centru.
Države, kjer je opravljanje vozniškega izpita najugodnejše
Ne preseneča, da imajo države z nižjim življenjskim standardom tudi nižje cene za opravljanje vozniškega izpita. Pakistanski vozniški izpit je neverjetno poceni, pravzaprav je cena manj kot 200 PKR (1,20 €). Poleg tega, da so testi cenovno dostopni, naj bi bili tudi neverjetno enostavni.
Tudi v Indiji je opravljanje vozniškega izpita skoraj tako poceni kot pri sosedih, zanj pa boste odšteli le nekaj centov več. Še ena azijska država kraljuje na omenjenem seznamu, v Vietnamu vas vozniški izpit stane le 2,30 evra. Vietnamski test je sestavljen iz 450 vprašanj v teoretičnem delu, ki mu sledi kratek praktični preizkus.
Države, kjer je najtežje opraviti vozniški izpit
Tudi na tem seznamu kraljuje Hrvaška. Kot razlog na spletni platformi navajajo drage in stroge zahteve, ki zahtevajo veliko študija in nadaljnjega spremljanja. V raziskavi navajajo obveznih 85 ur, pred opravljanjem izpita, v resnici pa je v hrvaških avtošolah za opravljanje vozniškega izpita potrebnih 30 ur teorije in 35 ur vožnje. Za vsak neopravljen izpit je treba voziti še vsaj 3 ure, kar pomeni, da je številka 85 ur precej daleč od realnosti.
Na drugem mestu seznama se je znašla Brazilija, češ da je treba po zakonu opraviti 60 ur pouka, 45 teoretičnih ur in 15 praktičnih ur na cesti. Brazilski zakoni prav tako zahtevajo, da kandidati opravijo obsežne zdravstvene preglede, kot je psihološki test, preden smejo voziti. Na tretjem mestu je Madžarska, na četrtem pa je pristal Bahrajn. Črna gora je na visokem petem mestu seznama.
Kakšna pa je cena v Sloveniji?
Kot omenjeno, velja podatke v raziskavi jemati z rezervo. Tudi Slovenija bi se namreč po seznamu sodeč uvrstila precej visoko. Spletna stran N1 Slovenija je pred letom dni naredila raziskavo o ceni vozniškega izpita pri nas. Prvi strošek predstavlja tečaj prve pomoči, ki stane 33,63 evra, cena izpita pa znaša 65,83 evra - skupaj torej nekaj manj kot 100 evrov. Potem je tu zdravniški pregled, katerega cene se gibljejo med 50 in 80 evri, nato pa še tečaj iz cestnoprometnih predpisov, katerega cena je med 100 in 130 evri.
Po opravljenem tečaju CPP mora kandidat opraviti še teoretični del vozniškega izpita."Tarifa je nespremenjena od leta 2018: za vse kategorije znaša 24 evrov, ob dodani upravni taksi pa boste za prvo prijavo na izpit CPP odšteli 42,10 evra, za vsako naslednjo prijavo pa 28,50 evra," so navedli v članku, objavljenem na N1 Slovenija.
Tudi cene ur voženj so se v zadnjih letih pošteno dvignile, v prestolnici pa tako le poredko najdete avtošolo z manj kot 40 evri/uro. Najosnovnejši paket pri večini avtošol ponuja tečaj CPP, evidenčni karton in 20 ur vožnje, cene pa se začnejo pri nekaj manj kot 900 evrih. Za konec je tu še izpitna vožnja, ki od leta 2018 za B-kategorijo znaša 33 evrov, z upravno takso pa 37,5 evra. Skratka, po teh cenah sodeč, bi Slovenija kotirala na sam vrh seznama.
Preberite še: