Trabanti postajajo iskana roba. Posledično pa jim raste tudi cena

1. 6. 2024 | Nika Arsovski
Deli

Svoj čas je bil vreden dobrih 8.500 mark, danes pa njegove vrednosti rastejo.

Medtem ko so se Zahodni Nemci vozili z Mercedes-Benzi, BMW-ji, Opli, Fordi ali legendarnim VW Golfom, so se na vzhodu morali zadovoljiti z Wartburgom ali Trabantom.

Trabant 601, avtomobil, proizveden v Nemški demokratični republiki vse od 1964 pa do 1990, je bil svoj čas najbolj priljubljen avtomobil na cestah Vzhodne Nemčije. S trakov tovarne v Zwickauu je prišlo skorajda 3,1 milijona primerkov in večina izmed teh je že pred časom končala na odpadu.

Big Boys Toys BV@Mobile.de

Po padcu berlinskega zidu so tudi Vzhodni Nemci kadeče se Trabante zamenjali za avtomobilske znamke z zahoda. K nadaljnji proizvodnji Trabanta pa ni pripomogel niti 4-valjni motor Volkswagen Pola, ki so ga proti koncu proizvodnje začeli vgrajevati pod pokrov. Avtomobil je bil narejen iz duroplasta, ki sicer ni rjavel, zato pa je vse druge dele avtomobila rada napadla rja.

Big Boys Toys BV@Mobile.de

Pa vendar, če so se mu zahodnjaki včasih posmehovali, danes cene Trabantov 601, ljubkovalno poimenovanih Trabbi, pridno rastejo. A ta zadnji, ki se pojavil na platformi Mobile.de presega vse rekorde.

Omejena izdaja

Gre za Trabanta, ki je prava redkost, saj obstaja le 20 primerkov te različice. Poleg tega je v odličnem stanju, kar je dandanes praktično redkost. Pod pokrovom skriva originalni dvotaktni motor in čeprav ima le 26 konjskih moči (19 kW) ter za pospešek do 100 km/h potrebuje celih 21 sekund, gre za pomemben kos zgodovine z le 20 prevoženimi kilometri. Izdelan je bil leta 1990, torej proti koncu proizvodnje.

Avtomobil je posebna izdaja modela, ki je izšla ob padcu berlinskega zidu. Njegova posebnost so grafike na obeh straneh vozila ter črne obrobe luči in maske na prednjem delu. Temu primerna je tudi cena, saj lastnik zanj zahteva kar 24.900 evrov.

Preberite še:

Novo na Metroplay:  Novinar izza nagrade | N1 podkast s Suzano Lovec