Spoznajte eno najbolj idiličnih magistral po izboru Top Gear, ki je odprta le še do konca oktobra

Cesta Transfagarasan povezuje romunski pokrajini Transilvanijo in Vlaško, pri tem pa prečka najvišjo romunsko gorsko verigo (gorovje Fargas) in se vzpne na kar 2042 metrov nadmorske višine. Zaradi razmer je odsek 27 kilometrov kar 8 mesecev v letu zaprt, preostali del leta pa je prava turistična atrakcija za ljubitelje lepih razgledov in tudi za avtomobilske navdušence.

Spoznajte eno najbolj idiličnih magistral po izboru Top Gear, ki je odprta le še do konca oktobra (foto: Profimedia) Profimedia
8. 10. 2022

152 kilometrov dolga cesta, ki je ime dobila po prelazu Transfagarasan, je med jesenjo in pomladjo zaprta zaradi snega, plazov in proženja kamenja.

Tudi med majem in oktobrom se kdaj zgodi, da jo zaradi sneženja in slabega vremena za kak dan zaprejo. Preostali del leta privablja turiste in avtomobilske navdušence, da se zapeljejo po slikovitih serpentinah in izkusijo pravi užitek vožnje.

Povprečna hitrost na cesti se sicer giblje okrog 40 km/h, vmes pa vas vodi čez številne predore (najdaljši romunski predor s 884 metri) in več viaduktov.

Najbolj spektakularen je severni del, ki se v strmih zavojih in ostrih ovinkih vzpne do jezera Balea (2042 m). Tod mimo gre tudi kolesarska dirka Turul Romaniei (Dirka po Romuniji), ki se po zahtevnosti vzpona lahko kosa s francosko različico.

Nič čudnega, da je cesta septembra 2009 navdušila tudi snemalno ekipo britanske oddaje Top Gear, ki je magistralo označila za eno najlepših na svetu.

Magistrala Transfagarasan z 90 kilometri ovinkov in zavojev povezuje mesteci Sibiu in Pitesti, tako zanimiva kot je cesta, pa je tudi njena zgodovina.

Magistralo je namreč med letoma 1970 in 1974 dal zgraditi romunski diktator Nicolae Ceauşescu, ki je s tem želel, v primeru napada Sovjetske zveze, svoji vojski zagotoviti hiter dostop čez gore.

Draga želja diktatorja je zahtevala tudi veliko človeških žrtev, po uradnih podatkih naj bi življenje med gradnjo izgubilo 40 vojakov, po neuradnih številkah pa še dvakrat več.

Tisti, ki so z minami razstreljevali skale, so bili običajno navezani na 20 ali 30 sorojakov, da jih ne bi odpihnili močni vetrovi. Številni so kljub temu omahnili v globoke prepade, spet drugi so končali pod plazovi. 

Preberite si še: Ta ameriški tovornjakar je svojo pošast spremenil v prostorni dom na šestih kolesih

Če bi se radi tik pred zdajci podali na jesensko vožnjo po cesti, še preden jo za nekaj mesecev zaprejo, potem velja upoštevati še eno nepisano pravilo. Pred vožnjo preverite stanje zavor, saj se je že nekajkrat zgodilo, da so avtomobilom odpovedale zavore in so zgrmeli v dolino.