Lahko bi rekli, da je Andreja še na uvajanju, ker je vse skupaj še v testni fazi, vendar se moramo zavedati, da je napredek na tem področju vse hitrejši.
Zadnje čase je veliko govora o umetni inteligenci, področju računalniške znanosti, ki se ukvarja z ustvarjanjem sistemov, ki lahko izvajajo naloge, ki običajno zahtevajo človeško inteligenco. Gre za računalniške sisteme, ki lahko samodejno razmišljajo, se učijo, sklepajo, prepoznavajo vzorce, obdelujejo naravni jezik, načrtujejo, se odločajo in izvajajo druge podobne dejavnosti. Tako jo definira ChatGPT - klepetalnik, ki temelji na umetni inteligenci.
Tudi pri nas
Umetno inteligenco že več kot leto dni testira tudi Dars. Tam želijo s to tehnologijo prihodnosti preučiti ogromne količine zbranih podatkov in predvideti, kje in kdaj bodo na naših cestah zastoji. Poimenovali so jo Andreja 2; ime je dobila po eni izmed zaposlenih na Darsu.
Čim več podatkov
Da bi lahko Andreja 2 karseda uspešno napovedovala zastoje, mora imeti na voljo čim več pomembnih in koristnih podatkov. Tako ji servirajo datume praznikov, vremenske razmere, gostoto in strukturo prometa na določene dni, hitrost avtomobilov ... Vse to umetna inteligenca nato predela in nam posreduje iskane informacije; no, vsaj takšen je idealen scenarij.
Se še uči
Vodja prometno-informacijskega centra Brane Nastran je povedal, da je ključno, da Dars natančno ve, kaj želi in zna na pravilen način Andreji 2 to povedati. Umetni inteligenci je treba zastaviti natančne parametre, sicer gre njen učni proces "po svoje" in ne daje želenih rezultatov.
Kaj bo počela?
Z umetno inteligenco želijo na Darsu načrtovati delovne zapore, da bi te povzročile čim manj nevšečnosti. Poleg tega želijo z njo pomagati tudi voznikom - v obliki asistenčnega sistema bi lahko pomagala izbrati najbolj optimalne poti in čas odpravljanja na pot. Pravzaprav bi to bila nadgradnja trenutnih navigacijskih sistemov, ki nam sporočajo informacije o poti, ki smo jo začrtali mi.
Ni še pripravljena
Andreja 2 še na praktično uporabo ni pripravljena, saj se še vedno uči in Dars ne bo tvegal uporabe nepreizkušenih algoritmov, ker je varnost v prometu na prvem mestu. Umetno inteligenco v nekaterih mestih po svetu že uporabljajo pri spreminjanju luči na semaforju, da promet teče brez težav.
Priporočamo tudi: Občutek vas ne vara, novim avtomobilom dokazano pada kakovost!
BONUS VIDEO: ŠKODA vs. VOLKSWAGEN: Kako različna sta si lahko dva 'sorodna' električna avtomobila?