V čem je njihova privlačnost?

4. 9. 2014
Deli
V čem je njihova privlačnost?

Vse več jih je na naših cestah. Mogoče si ga želite tudi vi. Precej verjetno je, da ga celo že vozite. A zakaj pravzaprav je trg športnih terencev sploh v razcvetu?

Po raziskavi podjetja JATO Dynamics je število novoregistriranih športnih terencev v Evropi v letu 2015 preseglo 3,2 milijona, tedaj pa so se tudi prvič zavihteli na sam vrh najbolje prodajanih avtomobilov na stari celini. Leto kasneje je bil vsak četrti avto, prodan v Evropi, SUV.

Visok položaj za volanom, dobra vidljivost iz avtomobila in občutek zaščite pred zunanjimi nevarnostmi tvorijo emocionalno jedro navdušenja nad športnimi terenci. Ta ugotovitev lahko obenem pojasni dejstvo, da so športni terenci še zlasti priljubljeni pri ženskah: v raziskavi niederrheinske univerze so ugotovili, da se je število žensk, ki so kupile športnega terenca, med letoma 2008 in 2013 podvojilo.

Številke povedo vse

Rast evropskega avtomobilskega trga in s tem celotno avtomobilsko industrijo poganjajo prav športni terenci! V letu 2016 so predstavljali več kot četrtino (25,6 %) novih registracij in trdno so se zasidrali tudi v slovenski družbi: kot družinski avto, kot eleganten avto za urbano okolje in kot simbol neomejenega osebnega voznega užitka, pogosto pa vse to hkrati. Ali kot pravi Lutz Fügener, profesor transportnega dizajna na univerzi v Pforzheimu: »Na neki način je SUV švicarski nož med avtomobili. Ljudje, ki vozijo športne terence, imajo občutek, da so v avtu pripravljeni na vse.« Tako SUV suvereno odigra glavno stransko vlogo v življenju vsakega kupca.

Dandanes se le malo voznikov športnih terencev namerava zapeljati na gozdno cesto ali gorsko brezpotje – to so jasno pokazale ankete, ki pa so odkrile tudi, da je terenski videz športnih terencev kupcem privlačen in všečen.

Avtomobilska prihodnost

Guido Haak, vodja produktnega menedžmenta pri znamki ŠKODA, pri kateri bodo po uspešnem Kodiaqu v kratkem na evropska tržišča poslali še nekoliko manjšega Karoqa, je prepričan, da zlata doba športnih terencev še dolgo ne bo minila.

»Meje med športnimi terenci in kupeji, limuzinami in kombilimuzinami bodo vse bolj zabrisane. Avtomobili prihodnosti bodo vse bolj dinamični, delež športnih terencev in križancev v kompaktnem razredu pa se bo še povečeval. In če bo avtomobilskim izdelovalcem uporabnost in prilagodljivost uspelo ohraniti tudi pri športnih terencih prihodnosti, lahko tudi ti postanejo avtomobilska klasika.« Si predstavljate razstavo starodobnikov v letu 2040, na kateri bodo zbiralci ljubeče božali masko hladilnika brezhibno restavriranega Karoqa?

Vse je mogoče!

In to zato, ker uporabnost in prilagodljivost pri Karoqu ni vprašanje! Z več kot 30 Simply Clever rešitvami in prilagodljivimi sedeži VarioFlex je praktičen in prilagodljiv. Sodi med večje predstavnike kompaktnih športnih terencev, a deluje bolj obvladljiv in je tudi zato privlačen za najširšo skupino voznic in voznikov – za ženske, moške, aktivne, starejše, poslovneže, avanturiste ... S sodobnimi varnostnimi in asistenčnimi sistemi skrbi za varnost voznika, potnikov in drugih udeležencev v prometu. Tu so še vrhunska povezljivost in najsodobnejši motorji, DCC in 6 načinov vožnje. Pa pripravljenost na terenski izlet v neznano.  In seveda: tu so še prilagodljiv aktivni informacijski zaslon in sodobni infotainment sistemi z možnostjo upravljanja s kretnjami – ste za?

Športni terenci so praviloma prostorni in nadvse uporabni avtomobili. Ljudje, ki so v preteklosti kupovali enoprostorce ter v njih prevažali svoje družine in prtljago, zdaj izbirajo športne terence, saj zagotavljajo enako mero uporabnosti in prilagodljivosti. »S športnim terencem grem lahko na pomemben poslovni sestanek, se – če tako rečem – odpeljem v bitko, hkrati pa varno odpeljem otroke v šolo,« je prednosti športnih terencev učinkovito povzel prometni sociolog Christian Lasse Mevert.

Puščica z Aljaske

Od kod Karoqu ime? Gre za kombinacijo besed »ruq« in »kaa’raq«. V jeziku avtohtonega aleutskega plemena, ki živi na Aljaski, namreč »ruq« pomeni puščica, »kaa’raq« pa avtomobil. Gre pač za novi SUV znamke s krilato puščico! O tem, kako je ŠKODA na Aljaski iskala ime za svoj novi SUV, si lahko ogledate zabaven video!

A zakaj ravno puščica? Ker je ta sestavni del logotipa ŠKODA že od leta 1923, in to ne kar kakršna koli puščica, ampak ravno indijanska puščica s perjanico in očesom, ki simbolizira napredek, hitrost in vizijo. Več o tem, kaj imajo Indijanci s Škodo, si lahko ogledate in preberete tukaj.

Novo na Metroplay: Nik Škrlec iskreno o svoji najljubši tehniki pomnjenja